خون شهید و قلم اندیشمندان تاریخ بشریت را رقم می زنند


خون شهید و قلم اندیشمندان تاریخ بشریت را رقم می زنند

تهران- ایرنا- نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: خون شهید و قلم اندیشمندان، تاریخ بشریت را در طول تاریخ رقم زده اند که نمود آن را می توان در قیام خونین عاشورا مشاهده کرد.

به گزارش ایرنا، محمد قمی روز جمعه در آئین اختتامیه جشنواره تئاتر استان تهران که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش های دانشگاه ابوریحان پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: تاریخ بشریت با خون و قلم عجین شده که از یک طرف خون شهیدان می جوشد و از طرف دیکر قلم اندیشمندان می خروشد و تاریخ را رقم می زند.
وی اظهار داشت: هر گاه که خون شهیدان و قلم اندیشمندان با یکدیگر پیوند خورد، شط خروشان انسانیت، فضیلت، عظمت، شجاعت و جوانمردی به وجود می آید بنابراین ما عاشورا را یک شط خروشان در بستر تاریخ می دانیم که در آن خون پاک امام حسین (ع) و اندیشه والا و الهی وی در هم آمیخت و عاشورا را تاریخ جاودانه ساخت.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در عصر انقلاب نیز زمانی که خون شهید مطهری، پاره تن امام بر زمین خاکی به زمین زده شد، ۱۲ اردیبهشت به نام معلم ثبت شد و باعث شد تا نام معلم که تمامی انسانیت و آینده کشور به آنها تعلق دارد، در ایران اسلامی ثبت و ضبط شود.
وی تأکید کرد: امروز تمامی صاحبان فرهنگ، مسئولان فرهنگی و تمامی کسانی که دغدغه فرهنگی دارند موظفند تا دو عنصر قلم و خون را در جامعه زنده نگاه دارند و با شبیخون فرهنگی دشمنان مقابله کنند.
قمی گفت: شهرستان پاکدشت علاوه بر ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی، در حوزه قلم و فرهنگ نیز از ظرفیت های ویژه ای برخوردار است که قلب و قلمشان برای اعتلای فرهنگ جامعه می تپد و لازم است تا از آنان به درستی حمایت شود.
وی با تقدیر از تلاش و ایثار خانواده معظم شهدا گفت: خانواده معظم شهدا، هنرمندانه با خون فرزندان خویش فرهنگ اسلامی و حسینی را اعتلا بخشیدند و چهره ظلم و جهل را از جامعه زدودند.

خون شهید و قلم اندیشمندان تاریخ بشریت را رقم می زنند


در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مادر معلم شهید نصرت لله پازوکی، از شهدای دفاع مقدس پاکدشت تقدیر کرد.
به گزارش ایرنا جشنواره تئاتر لبخند استان تهران از ۱۷ تا ۲۰ تیر با روی صحنه رفتن ۱۲ اثر از شهرستان‌های استان تهران در پاکدشت برگزار شد.
شهرستان پاکدشت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴/‌/‌۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !