صنایع زایشی از دل دانشگاه کردستان پدید می‌آید


صنایع زایشی از دل دانشگاه کردستان پدید می‌آید

سنندج - ایرنا - ارتباط صنعت با دانشگاه اهمیتی ندارد و باید به دنبال صنایع زایشی از دل دانشگاه بود یعنی دانشجویان و اساتید طرح‌های پژوهشی ارائه کنند که منجر به تولید شود.

رئیس دانشگاه کردستان روز جمعه در اختتامیه رویداد نوآورانه اشتغالزایی با عنوان «ئاو» در سالن شیبانی دانشکده مهندسی دانشگاه کردستان با بیان مطلب اظهار داشت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه از دیرباز مطرح بوده و برنامه‌ها و طرح‌هایی هم اراده شده اما هیچکدام از ۲ طرف از آن راضی نبوده‌اند و به اهداف مدنظر نرسیده‌اند.

رحمت صادقی افزود: ایراد کار اینجاست که صنعت و دانشگاه به صورت مستقل از هم کار می‌کنند و احساس نیازی به یکدیگر ندارند.

وی اضافه کرد: آنچه که اهمیت دارد ارتباط بین این ۲ نیست بلکه مهم این است صنعت زایشی از دل دانشگاه بیرون بیاید و دانشجویان و اساتید طرح‌های پژوهشی را به سمتی ببرند که منجر به ایجاد اشتغال شود.

رئیس دانشگاه کردستان تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در شرایط کنونی که اشتغال فارغ‌التحصیلان معضلی اساسی شده است، ایجاد اشتغال کنیم، باید دانشگاه را در پرتو گفتمان سازی به سمت و سوی گفتمان سازی در این باره هدایت کنیم که یکی از بسترهای گفتمان سازی برگزاری این رویدادهاست.

صادقی با تاکید براینکه باید بخشی از پژوهش‌های دانشگاهی به سمت محصولات و خدماتی برود که شرکت‌های زایشی را در برداشته باشد، افزود: باید با کمک دانشجویان و اساتید در مراحل گوناگون علمی این حرکت دنبال و تا مرحله تجاری سازی پیش رود.

وی به نگاه ویژه مجموعه فناوری دانشگاه و پارک علم و فناوری به رویدادهای نوآورانه اشتغالزایی، گفت: برای حمایت از ایده‌ها محدودیتی نداریم و به جای تکیه برمنابع زیرزمینی باید به دنبال اقتصاد دانش بنیان باشیم.

رئیس دانشگاه کردستان به مزیت‌های نسبی استان شامل گیاهان دارویی، طیور، آب، باغات، شیلات و گردشگری اشاره و اظهار داشت: در برگزاری رویدادها نباید به این مزیت‌ها محدود شویم بلکه باید مزیت‌آفرینی کنیم.

صادقی تمرین کارگروهی را از دیگر مزایای برگزاری این برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: هنوز در کشورمان در زمینه کار گروهی مشکل داریم.

شناسایی توانمندیها در بستر رویدادهای نوآورانه اشتغالزایی از دیگر مواردی بود که صادقی به آن اشاره کرد و گفت: آموزه‌های تئوری و فکر و اندیشه در این رویدادها به بستر عمل می‌نشیند و در کسب و کارها به کار گرفته می‌شود.

۹۹۳۷ / ‏‬ ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته