مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت


مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- پیوست شناورهای کلاس حیدر به ناوگان شناوری مرزبانی، شهادت یک فرمانده نیروی انتظامی، مرگ دو نفر در اثر مصرف مشروب الکلی مسموم، خداحافظی نماینده ولی فقیه، سفر وزیر اقتصاد و وزیر دفاع از جمله مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

استان هرمزگان در هفته گذشته (۱۵ تا ۲۱ تیرماه) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های سیاسی، ا جتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی بود که برخی از مهمترین این اخبار در این گزارش مرور می‌شود.

سیاسی

نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس در آخرین خطبه های نماز جمعه این شهرستان از مردم و افراد وابسته خواست از جانشین آینده او (حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده) حمایت کنند.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی تاکید کرد: آقای عبادی زاده فردی روحانی خوش برخورد است و ازهفته آینده به عنوان امام جمعه من و شما خواهد بود و هر گونه بی حرمتی و یا کوتاهی نسبت به ایشان به نوعی بی حرمتی و کم اعتنایی به من نیز محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: عبادی زاده به عنوان نماینده رهبری در هرمزگان امام جمعه من و همه نمازگزاران است و از هفته آینده به ایشان اقتدا خواهم کرد.

آخرین خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس به امامت آیت الله غلامعلی نعیم آبادی با استقبال بسیار زیاد نمازگزاران برگزار شد و نمازگزاران با شعار " ای یاور رهبری خدا نگهدار تو" با امام جمعه سابق بندرعباس خداحافظی کردند.

استاندار هرمزگان با حکم وزیر کشور به عنوان رییس ستاد توسعه شهرستان بشاگرد منصوب شد تا این منطقه را رونق و توسعه داده و از محرومیت برهاند.

این کار در راستای فرمایش رهبر فرزانه و تاکید رییس جمهوری مبنی بر ضرورت رسیدگی همه جانبه و مبتنی بر اصول و برنامه ریزی به نقاط محروم کشور صورت گرفته است.

با حکم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، علی نیکویی به سمت فرماندار بندرلنگه منصوب و در فرمانداری این شهرستان ماندگار شد..

اقتصادی

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی روز پنجشنبه و جمعه گذشته میهمان مردم هرمزگان بود.

نشست با فعالان اقتصادی، بازدید از بنادر و گمرکات، شرکت در کنفرانس خبری از جمله برنامه های سفر دو روزه وزیر اقتصاد به هرمزگان بود.

وی روز جمعه در دومین روز سفر خود به هرمزگان دستاوردهای سفرش را با خبرنگاران در میان گذاشت.

جمعه هفته گذشته همزمان با دومین روز از سفر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به هرمزگان نشستی با هدف بررسی آخرین وضعیت تخلیه، بارگیری و ترخیص کالا در بندر و گمرک شهید رجایی برگزار شد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان پس از برگزاری این نشست اظهار داشت: در این نشست با هم افزایی، تعامل و همکاری مناسب دستگاه های مسئول در حوزه ترخیص کالا، تصمیم‌های خوبی برای بهبود روند امور در این حوزه گرفته شد.

تفاهم نامه توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف ۱۰ میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس با مشارکت بخش خصوصی عصر سه شنبه هفته گذشته با حضور استاندار هرمزگان و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس ایمیدرو امضا شد..

فریدون همتی استاندار هرمزگان در آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: از این پس مجوز طرح‌های توسعه‌ای فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در بندرعباس، در قالب کنسرسیوم تولید ۱۰ میلیون تن فولاد صادر می‌شود.

برای نخستین بار در کشور، سامانه رصد زنجیره تأمین کالاهای اساسی با هدف اطلاع و بازرسی از وضعیت تولید، قیمت و توزیع کالاها به صورت سیستمی در هرمزگان اجرایی می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت روز سه شنبه هفته گذشته در همایش یک روزه آموزشی اجرای طرح استقرار سامانه رصد زنجیره تأمین کالاهای اساسی در بندرعباس گفت: این طرح به مدت یک ماه در هرمزگان انجام خواهد شد.

عباس قبادی افزود: هرمزگان به دلیل داشتن ظرفیت‌های اقتصادی از طریق، ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی به عنوان استان آزمایشی این طرح در کشور انتخاب شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از تخصیص تسهیلات ارزان قیمت از محل وجوه سازمان بنادر و دریانوردی برای ساخت شناورهای داخلی خبر داد.

رضا مدرس شامگاه سه شنبه هفته گذشته در نشست کار گروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر هرمزگان که با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ابوموسی برگزار شد، اظهار داشت: این تسهیلات به منظور تقویت ناوگان دریایی جزیره ابوموسی و سایر جزایر استان و حمایت از سرمایه گذار و تولیدات داخلی تخصیص یافته است.

بورس اوراق بهادار منطقه ای هرمزگان اعلام کرد: ۶۲ میلیون و ۷۳۴ هزار سهم به ارزش بیش از ۳۲۳ میلیارد و ۹۹۶ میلیون ریال در هفته گذشته بورس منطقه ای استان معامله شد.

۴۲ درصد این معاملات به خرید و ۵۸ درصد به فروش سهام اختصاص داشت.

در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی هرمزگان صدور مجوز جدید برای ساخت آب شیرین‌کن در صنایع غرب بندرعباس ممنوع اعلام شد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان روز یکشنبه هفته گذشته در این زمینه گفت: صنایع غرب بندرعباس باید برای تولیدات خود از پساب تصفیه شده استفاده کنند.

سهم شرکت گاز هرمزگان در فروش گاز طبیعی در این استان ۶ میلیارد و ۸۰۳ میلیون متر مکعب است که ۵۰ صنعت و ۲۰ جایگاه سی ان جی بیش ترین مصرف کننده‌های این گاز هستند.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان روز یکشنبه گذشته در نشست مجمع عمومی و عادی سالیانه در ستاد شرکت ملی گاز ایران، اظهار داشت: تاکنون ۷ شهر و ۱۶ روستا گازدار شده و عملیات گازرسانی به ۲ شهر و ۱۰ روستا در دست اجراست.

فواد حمزوی ادامه داد: در مجموع ۳۵۶ کیلومتر خطوط اجرا شده که از این تعداد ۲۸۸ کیلومتر در بخش شهری و ۶۳ کیلومتر در بخش روستایی است.

مطالبات تامین اجتماعی هرمزگان در بخش های بیمه ای، بیمه بیکاری و جرایم به ۱۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

اداره های دولتی در این بخش سهم چندانی نداشته و اگر بدهی هم باشد بیشتر مربوط به پیمانکاران آنهاست.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان روز یکشنبه در نشست خبری مشترک مدیران تامین اجتماعی این استان به مناسبت هفته تامین اجتماعی (۱۹ تا ۲۵ تیر) اظهار داشت: تلاش شده با بنگاه های اقتصادی به گونه ای تعامل شود که بدهی آنها به تامین اجتماعی منجر به بیکار شدن افراد نشود.

سید فاضل حیدری بلوکی ادامه داد: ضریب پشتیبانی تامین اجتماعی هم در هرمزگان ۱۰ و در کشور پنج است که نشان دهنده وضعیت مناسبت تر این استان است.

منابع طبیعی، محیط زیست

امسال یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی برای ۲۱۲ طرح آبخیزداری و آبخوانداری درهرمزگان هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان دراین زمینه گفت: این طرح ها شامل اقدامات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی و مدیریتی است که در ۴۰ حوزه آبخیز و ۱۱ شهرستان با مساحت بیش از ۲۲۳ هزار هکتار اجرا می شود.

امید ذاکری روز یکشنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای طرح های آبخیزداری ۶۲ میلیون متر مکعب به ظرفیت رواناب های سطحی استان اضافه خواهد شد.

قضایی، انتظامی، نظامی

شناورهای کلاس "حیدر" با حضور وزیر دفاع و فرمانده ناجا در مجتمع صنایع دریایی شهید درویشی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ناوگان شناوری مرزبانی نیروی انتظامی پیوستند.

شناورهای کلاس حیدر با فرم بدنه و قابلیت هیدرو دینامیکی بالا در دریای مواج دارای تعادل و تحرک است.

درگیری ماموران نیروی انتظامی با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر در شهرستان میناب به شهادت یک افسر نیروی انتظامی و مجروح شدن یک مامور دیگر منجر شد.

در این درگیری که حدود ساعت ۲۳ شامگاه سه شنبه هفته گذشته در ایستگاه بازرسی شهید چغازردی به وقوع پیوست، ستوان یکم حجت الله دشتبانی، فرمانده ایستگاه بازرسی به شهادت رسید.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، از محکومیت یک اخلالگر بازار ارز به نام عقیل مبارکی به ۱۰ سال زندان خبر داد.

علی صالحی روز دوشنبه هفته گذشته با تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: پرونده «عقیل مبارکی» با عنوان اتهامی خرید و فروش ارز بدون رعایت مقررات بانکی از طریق ورود به فعالیت در این حوزه بدون اخذ مجوز قانونی، عدم ثبت فعالیت‌های مزبور در سامانه های تعیین شده، انجام عملیات خارج از حیطه شخصیت حقوقی شرکت خود، استفاده از حساب های شخصی به منظور جلوگیری از ردیابی میزان مبادلات انجام شده و همچنین رعایت نکردن مقررات نصب ابزار پذیرش (pos) در دادگاه ویژه جرائم اقتصادی استان هرمزگان رسیدگی و منجر به صدور محکومیت قطعی برای وی شد.

شنبه هفته گذشته ۹نفر از عاملان درگیری با مأموران انتظامی و تکنیسین اورژانس در کمتر از ۲۴ ساعت در شهرستان میناب دستگیر شدند.

به دنبال انتشار تصاویری از یک سرقت خشن در یکی از خیابان‌های بندرعباس که طی آن سارقان به یک مادر به همراه نوزادش حمله کرده بودند، دستگاه‌های قضائی و انتظامی در هرمزگان ورود کرده و دو نفر از سارقان را سه شنبه هفته گذشته دستگیر کردند.

فرماندهان منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی چهارشنبه هفته گذشته نشان خادمی امام رضا (ع) را از کاروان رضوی دریافت کردند.

دریادار دوم افشین تاشک ارشد نظامی هرمزگان و فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نداجا و همچینن جمعی از فرماندهان منطقه یکم امامت نداجا به نشان خادمیاری رضوی مفتخر شدند.

اجتماعی

دو جوان ۳۲ و ۱۸ ساله هفته گذشته در شهرستان قشم در اثر مصرف مشروب الکلی دست ساز، مسموم و جان خود را از دست دادند.

با اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در سکونت گاه‌های غیررسمی (بافت ناکارآمد شهری) هرمزگان، ۷۰۰ زن به صورت تخصصی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.

طرح پایش تصویری با هدف کنترل فضای عمومی در شهرها و جاده‌های هرمزگان اجرایی می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، سیستم یکپارچه با مدیریت جامع پایش تصویری پروژه‌ای بسیار مهم و اساسی است.

عباس میرزاد روز چهارشنبه هفته گذشته در نشست کمیسیون پایش تصویری هرمزگان افزود: با اجرای این طرح می‌تواند بهتر از وضعیت کنونی فضای عمومی شهرها و جاده‌های استان را کنترل و پایش کرد.

با تلاش پزشکان در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب، یک توده بزرگ به وزن سه و نیم کیلوگرم از رحم یک زن جوان ۲۷ ساله خارج شد.

فرهنگی

رقابت استانی قاریان وحافظان قرآن هرمزگان پس از سه روز جمعه شب پایان یافت و۱۷ نفر به عنوان برگزیده به مرحله سراسری چهل ودومین دوره رقابت های قرآن کریم راه یافتند.

پنجشنبه شب هفته گذشته همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی تلویزیون در کرمانشاه، استان هرمزگان به عنوان میزبان سومین دوره این جشنواره در سال آینده معرفی شد.

همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رئوف، امام رضا (ع)، نمایندگی دفتر مرکزی آستان قدس رضوی پنجشنبه گذشته در هرمزگان گشایش یافت.

رسانه‌های هرمزگان دوشنبه هفته گذشته در نشست هم اندیشی و تعاملی سپاه با اصحاب رسانه استان بیان داشتند که سپاه و بسیج از اهمیت بالایی برای مردم و قشر رسانه برخوردار بوده و می‌طلبد که تعامل بین سپاه و رسانه بیش از پیش تقویت شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان روز دوشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران گفت: در مرحله اول اجرای طرح نهضت اهدای کتاب، پنج هزار جلد کتاب در روستاها و مدارس محروم استان توزیع می‌شود.

صادق ارشیا تصریح کرد: این کتاب‌ها در حوزه کودک و نوجوان و با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال تا پایان مردادماه توزیع خواهد شد.

فراخوان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» اعلام شد.

طبق زمان‌بندی برگزاری بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، کار دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی مرحله استانی این جشنواره از سه شنبه هفته گذشته آغاز شده است.

علمی، آموزشی

یک شرکت در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس موفق به تولید دانش فنی کود آمونیوم تیوسولفات از ضایعات پالایشگاهی (گوگرد) شد.

این کود در دفع آفت‌های نباتی و حشرات، بالا بردن تناژ محصول، رفع مشکل های قلیایی بودن خاک‌های کشاورزی و تثبیت نیتروژن خاک کاربرد دارد.

سه دانش آموز هرمزگانی به مرحله تابستانه المپیادهای علمی کشور که از بیستم تیرماه در تهران برگزار می شود، راه یافتند.

«علی انصاری‌فر»، «مهرداد عباس‌زاده» در رشته ریاضی و «سید معین حیدری» در رشته سلول‌های بنیادی از دانش آموزان راه‌یافته هرمزگانی به المپیاد تابستانه هستند.

ورزشی

محمد انصاری از استان هرمزگان در رقابتهای پاورلیفتینگ با لوازم قهرمانی باشگاه های کشور بر سکوی نخست ایستاد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

محمدرضا بهرام زاد بسکتبالیست هرمزگانی به همراه تیم ملی عازم رقابتهای ویلیام جونز به میزبانی چین تایپه شد.

پنجمین جشنواره مدارس فوتبال دختران زیر ۱۵ سال استان هرمزگان هفته گذشته با حضور ۹۰ فوتبالیست در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس برگزار شد.

تیم فوتسال آذرخش بندرعباس چهارشنبه هفته گذشته در دیداری خانگی در برابر شاهین کرمانشاه با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید.

رقابتهای کونگ فو بانوان استان هرمزگان، انتخابی رقابتهای کشوری هفته گذشته با قهرمانی تیم بندرعباس پایان یافت.

تیم فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس چهارشنبه هفته گذشته در دیداری خانگی در برابر گلساپوش یزد در ضربات پنالتی با نتیجه سه بر دو شکست خورد.

تیم منتخب والیبال نوجوانان دختر هرمزگان با ارایه عملکردی درخشان در رقابت‌های کشوری، عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا