کیسه های پلاستیکی رها شده در طبیعت عامل آلودگی آب


کیسه های پلاستیکی رها شده در طبیعت عامل آلودگی آب

همدان- ایرنا- تجزیه کیسه‌های پلاستیکی زیر نور آفتاب باعث تولید ماده سمی گاز «دی اکسین» شده که وارد آب‌های زیر زمینی و آلودگی این آب‌ها و در پی آن بیماری زایی برای انسان‌ها و موجودات زنده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان روز شنبه در نشست هم اندیشی نقش اصناف در کاهش مصرف پلاستیک بیان کرد: مصرف پلاستیک و کیسه‌های پلاستیکی در حال حاضر به چالش جهانی تبدیل شده است.

سید عادل عربی افزود: اکنون تعداد کیسه‌های پلاستیکی رها شده در آب‌های آزاد دنیا با تعداد ماهی‌های اقیانوس‌ها برابری می‌کند و در تمامی نقاط طبیعت آثار وجود کیسه‌های پلاستیکی را مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کیسه‌های پلاستیکی بسیار سبک بوده و بازیافت آن توجیه اقتصادی ندارند گفت: این کیسه‌ها به راحتی در طبیعت پراکنده شده و جمع آوری آنها بسیار سخت است بنابراین زیر نور آفتاب فرایند تجزیه آنها به مدت ۴۰۰ سال طول می کشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: در بسیاری از کشورها برای مصرف کیسه‌های پلاستیکی محدودیت شامل پرداخت هزینه و مالیات ایجاد شده و در شماری از کشورهای نیز مصرف آن ممنوع شده است.

عربی جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای و بادوام برای خریدهای روزانه را بهترین گزینه برای کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی دانست.

وی تاکید کرد: یکی از منابع مهم انتشار کیسه‌های پلاستیکی، فعالان در بازار و اصناف هستند که امید می رود بتوان با همکاری اصناف این استان در این زمینه اقدامی مناسب انجام داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان خواستار برگزاری همایش مشترک اصناف و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تولید و مصرف کیسه‌های پلاستیکی شد.

۷۵۲۶/‏۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس