ستاره سیاه: داستانهای چهار نخاله


ستاره سیاه: داستانهای چهار نخاله

دسته: هرژهحوادث این داستان مصور و رنگی در مزرعه‌ای واقع در نورماندی اتفاق می‌افتد. در این داستان چهار دوست، فصل تابستا...

حوادث این داستان مصور و رنگی در مزرعه‌ای واقع در "نورماندی "اتفاق می‌افتد. در این داستان چهار دوست، فصل تابستان برای کمک به بابا کمپاویل به مزرعه او می‌روند .در آن جا گاوی با ستاره سیاهی در پیشانی نگهداری می‌شود .
آنها پس از مدت کوتاهی درمی‌یابند که آن گاو، حیوان ارزشمند و مقدسی است زیرا دو نفر هندی برآنند گاو را به مبلغ گزافی خریداری کنند تا از شاخ آن برای درمان ماهاراجه‌ای بیمار دارو تهیه کنند .اما در این حین دو مرد شرور گاو را می‌دزدند .بچه‌ها که به اهمیت گاو پی برده‌اند برای یافتن دزدها، به جست و جویی طولانی و پر حادثه دست می‌زنند که شرح آن ماجراهای داستان را شکل می‌دهد .

داستان مصور یا کُمیک‌استریپ ، نقاشی، یا مجموعه‌ای از نقاشی‌های دنباله‌دار است که ماجرایی را روایت می‌کند. به کسی که کمیک را می‌کشد کارتونیست می‌گویند، این کمیک‌ها معمولاً در دوره‌های مرتبی به چاپ می‌رسند.
شرح روایت و بیان ماجراها به زبان تصویر و بعضاً با استفاده از دیالوگ‌ها، به زمان مصر باستان بر می‌گردد. اما اگر شرح روایت‌های مدرن را در نظر بگیریم، کمیک اولین بار در کشورهای آلمان و انگلستان پا گرفت. اولین کمیک‌های آمریکایی در قرن بیستم شکل گرفتند. دیالوگ‌ها درون بالن‌ها گفته می‌شد، برای غافلگیری از علامت تعجب روی کله‌ها استفاده شد و برخی از لغات مثل «زارت و زورت و آخ و پاخ» برای بیان حالات یا ضربات استفاده گشت و تا امروز نیز کاربرد دارد. اولین کتاب کمیک بر اساس مجموعه‌ای از کمیک‌استریپ‌های روزنامه‌ای شکل گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...