4 نکته کاربردی برای خرید شال و روسری متناسب با پوست و استایل


4 نکته کاربردی برای خرید شال و روسری متناسب با پوست و استایل خرید شال و روسری : کدام شال و روسری جنس بهتری دارد و کدام جنس پارچه کمتر سر می‌خورد؟ شال و روسری در طول روز نیز بیشتر از هر نوع لباسی مورد استفاده خانم‌هاست، به همین دلیل راحت بودن، سر نخوردن پارچه […] نوشته 4 نکته کاربردی برای خرید شال و روسری متناسب با پوست و استایل اولین بار در مجله...

۴ نکته کاربردی برای خرید شال و روسری متناسب با پوست و استایل

خرید شال و روسری : کدام شال و روسری جنس بهتری دارد و کدام جنس پارچه کمتر سر می‌خورد؟ شال و روسری در طول روز نیز بیشتر از هر نوع لباسی مورد استفاده خانم‌هاست، به همین دلیل راحت بودن، سر نخوردن پارچه شال و روسری و عدم نیاز به مرتب کردن دائمی آن نکاتی هستند که اهمیت بالایی دارند.

4 نکته کاربردی برای خرید شال و روسری متناسب با پوست و استایل

در هنگام خرید شال و روسری به چه نکاتی توجه کنیم؟

۱- خانم‌هایی که رنگ پوست روشنی دارند بهتر است از روسری و شال‌هایی که رنگ خیلی روشن هستند، استفاده نکنند. کرم، لیمویی، آبی آسمانی و سبز روشن ازجمله رنگ روسری‌هایی هستند که به‌تنهایی بی‌روح هستند و وقتی با پوست روشن شما ترکیب بشوند جذابیت شما را کم خواهند کرد. اما روسری نارنجی، زرشکی، قهوه‌ای و یشمی را با خیال راحت سر کنید و زیبایی خودتان را به رخ بکشید.

اما اگر خانم‌هایی با پوست تیره و برنزه دنبال روسری هستند که روی پوست‌شان بنشیند، هرگز سراغ توناژ کدر مثل دودی، بنفش تیره و قهوه‌ای نباید بروند. چون این روسری‌ها سبب می‌شوند صورت شما بیش از اندازه تیره به نظر برسد. دقت کنید که روسری انتخابی‌تان با رنگ موهای شما هماهنگی داشته باشه و اگر چشم‌های رنگی دارید، روسری که با چشم‌های شما هم‌رنگ باشد، هم به چهره و هم به چشم‌هایتان جلوه خواهد بخشید.

۲- شال و روسری از متنوع‌ترین اکسسوری‌هایی هستند که می‌توانید انتخاب کنید. این تنوع مدل و طرح هم دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد و هم تصمیم‌گیری را برای شما سخت می‌کند. طرح‌های سنتی شال و روسری مانند طرح گل و بته جقه، طرفداران زیادی دارند. شال و روسری‌های ساده و نخی برای استفاده روزمره مناسب هستند و با اکثر لباس‌ها هماهنگ می‌شوند. روسری‌هایی که طرح‌های مدرن و جدیدتری دارند هم با توجه به سلیقه شما می‌توانند جزو انتخاب‌هایتان باشند.

4 نکته کاربردی برای خرید شال و روسری متناسب با پوست و استایل

۳- جنس شال یا روسری یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب شما باید باشد. شال و روسری نخی به راحتی شسته می‌شوند، خنک هستند و مناسب فصل گرما. روسری‎های نخی به راحتی اتو می‌شوند و نسبت به مدل‌های دیگر کمتر سر می‌خورند به همین دلیل برای استفاده روزمره و طولانی مدت کاملا ایده‌آل هستند. شال و روسری حریر قیمتی به مراتب بیشتر از مدل‌های نخی دارد و سر خوردن آن نسبت به شال و روسری نخی بیشتر است، به همین دلیل بهتر است این مدل شال و روسری را برای مهمانی‌ها مجالس انتخاب کنید، نه استفاده روزمره. دو جنس مرسوم دیگر شال و روسری ساتن و ابریشم است. روسری‌های ساتن براق هستند و نسبت به روسری‌های ابریشمی ارزان‌تر هستند و روسری‌های مجلسی از این جنس تهیه می‌شوند. در مقابل ساتن، روسری‌های ابریشمی دیرتر چروک می‌شوند، جنس مقاومی دارند و برای استفاده در چهار فصل مناسب هستند.

۴- مورد دیگر که در هنگام خرید شال و روسری باید در نظر داشته باشید قواره آن است. هرچه قواره شال و روسری بزرگتر باشد، استفاده از آن راحت‌تر خواهد
بود. ۹۰ سانتی‌متر سایز استاندارد برای روسری و عرض ۶۰-۷۰ سانتی متر و طول ۱۸۰ سانتی‌متر، سایز استاندارد شال است. البته قواره‌های متفاوت شال و روسری در بازار موجود است که با توجه به سلیقه می‌توانید هریک از آن‌ها را انتخاب کنید.

4 نکته کاربردی برای خرید شال و روسری متناسب با پوست و استایل

تناسب شال و روسری با لباس‌ها

مهم است که مدل و طرح و رنگ شال و روسری را موقعیت خود تطبیق دهید. برای مثال در روزهای سرد، یک شال پشمی را می‌توانید با ترنچ کت و بارانی خود ست کنید. اگر بارانی شما ساده است می‌توانید از روسری‌هایی که طرح‌های هندسی دارند هم استفاده کنید ولی ست کردن روسری ساتن با بارانی مناسب به نظر
نمی‌رسد. استفاده از شال و روسری ساتن برای فعالیت‌های روزمره مناسب نیست. پارچه ساتن ظاهری براق دارد و مناسب مهمانی‌ها است. برای فعالیت‌های روزمره بهتر است شال و روسری نخی و پنبه‌ای را انتخاب کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل شال و روسری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟