کارخانه شمش آلومینا فردا در جاجرم افتتاح می‌شود


کارخانه شمش آلومینا فردا در جاجرم افتتاح می‌شود

بجنورد- ایرنا- فرماندار جاجرم خراسان شمالی گفت: کارخانه شمش آلومینا همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان فردا یکشنبه افتتاح می‌شود.

رضا آذری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ساخت کارخانه شمش آلومینا ۹۴ میلیون یورو و ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: با بهره برداری از کارخانه شمش آلومینا، برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای یکهزار و ۶۰۰ نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، مجتمع آلومینای ایران در جاجرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و ۵ کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع است که در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسیده است.

بر اساس این گزارش، مرحله آزمایشی تولید نخستین محصول شمش آلومینای شرکت آلومینای جاجرم اسفندماه پارسال با حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور آغاز شد و نخستین دیگ بخار واحد تولید شمش آلومینای جاجرم روشن شد تا تولید آزمایشی محصولات این واحد صنعتی بزرگ آغاز و برای بهره برداری رسمی آماده شود.

فرماندار شهرستان جاجرم در بخش دیگر سخنان خود در باره طرح‌های پیشنهادی به کاروان دولت در این دور از سفر به استان گفت: در این سفر، تکمیل پروژه راهسازی میامی-جاجرم و تکمیل پروژه راهسازی سنخواست- بجنورد پیشنهاد و درخواست اعتبار شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌ها برای اجرای طرح نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری خارجی در جاجرم گفت: اجرای این پروژه هم در این سفر پیگیری می‌شود.

فرماندار شهرستان جاجرم، مرمت بناهای تاریخی برای توسعه گردشگری و ساخت گلخانه‌های کشاورزی را از دیگر طرح‌های پیشنهادی در این شهرستان عنوان کرد.

۷۱۸۵/‏‬ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی