پایبندی به سیره رضوی، تعالی اقتصادی و فرهنگی را به دنبال دارد


پایبندی به سیره رضوی، تعالی اقتصادی و فرهنگی را به دنبال دارد

گروه فرهنگی ــ استاندار خراسان رضوی گفت: اگر ما به سیره عملی رضوی چه در بخش اجتماعی چه فردی چه حکومتی به آن پایبند باشیم، قطعاً از این مسیر عبور خواهیم کرد و به دوران تعالی اقتصادی و فرهنگی کشور می‌رسیم.

پایبندی به سیره رضوی، تعالی اقتصادی و فرهنگی را به دنبال داردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 22 تیرماه در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) که در سالن همایش‌های برج سپید برگزار شد، اظهار کرد: سیاست این دوره بر این بود که جشن‌ها مردمی برگزار شود و نقش دولت را کمرنگ کنیم تا تنها پشتیبانی کند و مردم حضور پررنگ تری داشته باشند.

وی بیان کرد: یادآور می‌شوم که ایران مفتخر به وجود امام رضا(ع)، امامی که مشهور به گفت‌وگو، به رئوف بودن و رفع غم و نگران از مردم است و در این سرزمین باعث برکت و توسعه فرهنگی کشور شده است. همچنین شاکریم که توفیق میزبانی مهمانان داخل و خارج کشور را در دهه کرامت پیدا کردیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: به عنوان رییس شورای هماهنگی و برنامه ریزی دهه کرامت از همه مسئولان و کمیته‌های 12گانه که در این ایام 10 روزه به خوبی مراسم‌های متنوع در سراسر کشور را مدیریت کردند، تشکر می‌کنم.

رزم‌حسینی افزود: کمیته برگزاری این مراسم‌ها حتما نقاط قوت و ضعف را بررسی خواهند کرد و از تجربه امسال و سنوات گذشته بهره خواهیم گرفت تا سال آینده مراسم را هرچه غنی‌تر، با شکوه‌تر و معنوی‌تر برگذار کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: ما در روزگاری هستیم که فشارهای بین‌المللی که در راس آن‌ها آمریکا بر اقتصاد ایران فشار می‌آورد و به دنبال تضعیف پایه‌های مردمی نظام است.
رزم‌حسینی گفت: امروزه رمز موفقیت ما با هم بودن، هم‌دل بودن و همراه بودن است. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموند در آغاز دهه پنجم انقلاب ما نیازمند اعتدال، میانه‌روی و پرهیز از افزاط و تفریط هستیم و باید وحدت کلمه را حفط کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: من به عنوان خدمت‌گذار مردم مشهد و استان خراسان رضوی لازم می‌دانم از حمایت‌های بی دریغ رییس جمهور، دولت محترم، وزیر کشور، روسای مجلس و قوه قضاییه از راهبرد اجرایی الگو عملی اقتصاد مقاومتی در چارچوب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان سپاس‌گزاری کنم.

وی بیان کرد: از تولیت محترم آستان قدس رضوی که با استفاده از تمامی ظرفیت‌های غنی اقتصادی و فرهنگی کشور که در جهت توانمندسازی مردم در این‌ راهبرد همراهی می‌کنند، نیز تشکر می‌کنم.

رزم‌حسینی گفت: از همه ارکان حکومت خراسان رضوی در راس آن‌ها نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه مشهد، آیت‌الله علم‌الهدی، همه‌ ائمه جمعه سراسر استان و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی که در این مدت همراهی کردند سپاس‌گزاری می‌کنم.

استاندار خراسان رضوی گفت: امیدوارم این همگرای و همدلی که در این استان بزرگ که ملجا عاشقان عالم است ادامه پیدا کند.

رزم‌حسینی بیان کرد: امروزه اگر می‌خواهیم راه شهدای را که در 40 سال گذشته برای امنیت پایتخت و تمامیت ارضی کشور به شهادت رسیده‌اند را استمرار ببخشیم و منافع ملی‌مان را حفظ کنیم، جدا از تمامی سلیقه‌ها و گرایش‌های سیاسی راهی جز حفظ وحدت خود نداریم.

وی افزود: من امیدوارم در پناه امام رضا(ع) خدمات مفیدی به مردم و زائرین میلیونی که به این استان می‌آیند داده شود و دستاوردی عملی، فرهنگی و ادب و رفتار رضوی را از این استان ببرند و ما نیز به استان نمونه در کشور تبدیل شویم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟