70 درصد تصادفات قزوین به علت بی توجهی به جلو است


70 درصد تصادفات قزوین به علت بی توجهی به جلو است

قزوین - ایرنا - رییس پلیس راه استان قزوین گفت: طبق بررسی های صورت گرفته 70 درصد تصادفات استان به علت توجه نکردن رانندگان به جلو است که باید هشدارهای لازم در این زمینه از طریق رسانه ها و نشریات داده شود.

سرهنگ نصرالله بیگلری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی، صحبت کردن راننده با سرنشینان و مشاجره های لفظی از عوامل مهم در حواس پرتی و توجه نکردن به جلو راننده است.

وی با بیان اینکه ۶۷ درصد ترددهای استان قزوین مربوط به خودروهای سواری است، اظهار داشت: وانت بار ۱۱.۲ درصد، کامیون و تریلی ۱۱ درصد، موتورسیکلت هشت درصد و سایر وسایل نقلیه ۲.۸ درصد از حجم ترددهای استان را تشکیل می دهند.

بیگلری به تشریح نوع تصادفات در استان پرداخت و گفت: ۳۸ درصد از تصادفات صورت گرفته در استان از نوع واژگونی است و پس از آن برخورد با خودرو با ۳۲ درصد بیشترین نوع تصادفات را شامل می شوند.

رییس پلیس راه استان قزوین تاکید کرد: روزانه به طور میانگین ۸۱۸ هزار خودرو از آزادراه های استان تردد می کنند و این حجم تردد با توجه به موقعیت جغرافیایی استان همواره رو به افزایش است.

بیگلری به سیستم وسیله نقلیه برای تصادفات جاده‌ای پرداخت و گفت: سواری خانواده پژو ۲۱.۶ درصد، پراید ۲۴ درصد، وانت و نیسان ۱۱.۳ درصد، تریلی ۹.۴ درصد، موتورسیکلت ۱۲ درصد و خودروهای خارجی ۲۰.۹ درصد از حجم تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

این مسئول انتظامی یادآور شد: حجم تصادفات جرحی در استان قزوین رو به افزایش است و باید همه دستگاه‌ها به منظور ایمن سازی جاده اقدام کرده و شرایط را برای کاهش تصادفات فراهم کنند.

۹۹۲۵* ۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟