فصلنامه «اشپکتروم ایران» در دسترس مشترکان آمازون قرار گرفت


فصلنامه «اشپکتروم ایران» در دسترس مشترکان آمازون قرار گرفت

ایران اکونومیست-اولین شماره فصلنامه علمی و پژوهشی «اشپکتروم ایران» (Spektrum Iran) در سال 2019 با رویکرد مطالعات اسلام، ایران و تشیع در دسترس مشترکین سایت آمازون قرار گرفت.

فصلنامه «اشپکتروم ایران» در دسترس مشترکان آمازون قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روایط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از مزیت‌های فصلنامه علمی و پژوهشی «اشپکتروم ایران» آن است که نشریه همزمان در دو کشور ایران و آلمان نشر و توزیع شده و برای نخستین بار در عمر سی ساله خود خرید شماره‌های اخیر آن از طریق شبکه آمازون نیز ممکن گشته است.

همچنین این نشریه به جهت کیفیت در نشر با چاپ رنگی، کاغذ و جلدی مرغوب تر در آلمان در دسترس مراکز علمی و دانشگاهی و شبکه مشترکین قرار خواهد گرفت.

رایزنی فرهنگی ایران درآلمان نمایه‌سازی این فصلنامه را برای نخستین بار در پایگاه جهانی نشریات علمی اسکوپوس Scopus قرار داده است.

در این شماره از فصلنامه «اشپکتروم ایران» مقالات و مطالب ذیل گردآوری شده است:

- با چشم دل دیدن، درباره‌ی نمادهای نگرش عرفانی- متافیزیکی در اسلام؛ پروفسور رولاند پیچ

- انتقال علم و فناوری از اتریش به ایران؛ محمدهادی ورهرام

- آیا از غرب شکست خورده‌ایم؟ خوانش امروزی آثار علی شریعتی و آل احمد در ایران؛ دکتر کتایون امیرپور

- ارزیابی دلایل تهاجمی شدن سیاست خارجی عربستان سعودی نسبت به جمهوری اسلامی ایران (با تأکید بر دوره زمانی ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷)؛ علیرضا قدیمی و مهدی ذاکریان

- عنصر اتوبیوگرافی در آثار کافکا؛ سعید رضوانی

- بررسی برساخت‌های اجتماعی و فرهنگی مفهوم «بیگانه» در سفرنامه دلیل السفراء؛ سارا فریدزاده

- چکیده انگلیسی مقالات

- چکیده فارسی مقالات

«اشپکتروم ایران»، فصلنامه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان، از سال ۱۹۸۸ به این سو انتشار می‌یابد. هدف از انتشار این فصلنامه معرفی عناصر اصیل فرهنگی ایرانی- اسلامی به اندیشمندان کشورهای آلمانی زبان و نیز تعمیق تعاملات فرهنگی میان دو ملت آلمان و ایران است‌. لذا این فصلنامه یکی از منابع تحقیقاتی ایران شناسان و اسلام شناسان آلمانی زبان به شمار می‌آید. بارگذاری این شماره از «اشپکتروم ایران» در پایگاه اینترنتی «www.spektrum-iran.de» قابل رویت است. آخرین شماره این نشریه با رویکرد مطالعات اسلام، ایران و تشیع تحت سردبیری و هیئت تحریریه جدید در ۱۶۴ صفحه منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید