زمینه فعالیت مدارس سمای کرج در اقلیم کردستان عراق فراهم شد


زمینه فعالیت مدارس سمای کرج در اقلیم کردستان عراق فراهم شد

کرج – ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج از آمادگی این دانشگاه برای تاسیس مدارس آزاد اسلامی (سما) در داخل و خارج کشور خبر داد و گفت: در رایزنی با مسئولان آموزشی اقلیم کردستان عراق، زمینه برای فعالیت مدارس سمای کرج با همکاری خیران محلی در این اقلیم مهیا شد.

محمدحسن برهانی فر روز یکشنبه در نشست شورای نظارت و هماهنگی مدارس آزاد (سما) استان البرز افزود: در استان نیز شهرستان‌های ساوجبلاغ، فردیس و نظرآباد ظرفیت بسیار مناسبی برای راه اندازی و تأسیس مدارس سما دارند که پیگیری‌های لازم در خصوص اخذ مجوزهای مربوطه صورت گرفته و امیدواریم با تعامل بیشتر با آموزش و پرورش استان با احداث این مدارس علاوه بر تحقق اهداف آموزشی خود، بخشی از بار آموزشی استان را از دوش آموزش و پرورش برداریم.

وی اظهار امیدواری کرد با رویکرد جهادی مدیرکل آموزش و پرورش البرز تعامل‌ها بین سما و آموزش و پرورش بیش از پیش افزایش یابد و گام‌های مؤثری در زمینه توسعه کمی و کیفی فضاهای آموزشی در مدارس فنی و حرفه‌ای و مهارتی در استان برداشته شود.

محمدرضا بلیاد معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی واحد کرج (سما) نیز با بیان اینکه سمای استان البرز از سال ۱۳۸۵ تاکنون توسعه‌ای از لحاظ کمی نداشته است، اظهار امیدواری کرد: با هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش استان، توسعه کمی و کیفی مدارس سما در البرز بر اساس سیاست‌های نظارتی سازمان سما و به منظور کاهش بار آموزشی بر آموزش و پرورش استان البرز صورت گیرد.

وی با تبیین برنامه‌های آتی سمای کرج برای مدیرکل آموزش و پرورش البرز، از وی خواست با توجه به نیازهای روزافزون آموزشی استان در مدارس، مجوزهای لازم برای توسعه کمی و کیفی فضاهای آموزشی مدارس سما به خصوص مدارس مهارتی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی استان قرار گیرد.

در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج حدود ۳۳ هزار دانشجو در ۱۲ دانشکده و آموزشکده عالی سما مشغول به تحصیلند و حدود یکصد هزار نفر نیز از این واحد دانشگاهی فارغ التحصیل شده‌اند.

۷۵۳۲/‏‬ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا