جشن مردم آستارا در سالروز ولادت امام رضا (ع)


جشن مردم آستارا در سالروز ولادت امام رضا (ع)

آستارا - ایرنا - معابر عمومی شهرستان آستارا به مناسبت سالروز ولادت امام رضا (ع) با پرچم های رنگین مزین شده و بساط جشن و سرور در میدان ها و مساجد برپاست.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا؛ مساجد آستارا شاهد حضور عاشقان اهل بیت پیامبر (ص) است و مردم و بازاریان مسلمان با توزیع شیرینی و شربت، این عید را به گردشگران داخلی و خارجی تبریک می‌گویند.
حرم امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا سرشار از زائران شده است و جشن میلاد امام رضا (ع) شب گذشته با قرعه کشی سفر مشهد مقدس برای ۱۰ نفر از شهروندان در مسجد امام رضا (ع) آستارا برگزار شد.
امام جمعه آستارا روز یکشنبه در جشن میلاد امام رضا (ع) در مسجد عباسیه این شهر گفت: جامعه نیازمند آشنایی با تفکر، فرهنگ، اخلاق، فقه، عبادت، کرامت و شیوه زندگی آن بزرگوار است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: نسل جوان کشور در برابر تهدیدات فرهنگی دشمن قرار گرفته است و باید به طور دائم، آنها را با ارزش‌های اسلام و اهل بیت (ع) آشنا کرد.
وی با اشاره به شخصیت ممتاز اخلاقی و معرفتی امام رضا (ع) اضافه کرد: باید با تبعیت از سیره حضرت امام رضا (ع) و انجام اعمال نیک در حق مؤمنان، زمینه سعادت و خوشبختی را برای خود فراهم کنیم.
مولودی خوانی، توزیع شربت و شیرینی از بخش‌های دیگر این آئین معنوی بود.
ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) بوده و در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده‌اند و حرم مقدس آنها در هفت کیلومتری آستارا در محور آستارا به تالش قرار دارد.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۴ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

۷۱۰۵ / ‏‬ ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک