سردر دانشگاه علوم پزشکی بابل


سردر دانشگاه علوم پزشکی مربوط به دوره پهلوی اول است و در بابل، دانشگاه علوم پزشکی واقع شده است. سردر دانشگاه علوم پزشکی در تاریخ 1 مهر 1382 با شمارهٔ ثبت 10281 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این ساختمان در سال 1395 با همکاری شهرداری بابل و گروه نورپردازی سان […] نوشته سردر دانشگاه علوم پزشکی بابل اولین بار در جامع ترین پایگاه...

سردر دانشگاه علوم پزشکی مربوط به دوره پهلوی اول است و در بابل، دانشگاه علوم پزشکی واقع شده است. سردر دانشگاه علوم پزشکی در تاریخ ۱ مهر ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۲۸۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این ساختمان در سال ۱۳۹۵ با همکاری شهرداری بابل و گروه نورپردازی سان لایت ، نورپردازی شد تا این بنای تاریخی در شب نیز به زیبایی روز بدرخشد.دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از دانشکده‌های دولتی ایران و تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهر بابل است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در راستای اجرای سیاست گسترش دانشگاه‌ها، وزارت فرهنگ و آموزش عالی طی نامه‌ای در اردیبهشت ۱۳۶۲، هیئت تخصصی پزشکی وزارت فرهنگ و آموزش عالی به منطقه مازندران اعزام کرد. این هیئت موافقت خود را به ایجاد نخستین مرکز علوم پزشکی شمال کشور را اعلام کردند.این مرکز در سال ۱۳۶۲ تأسیس شد و در بهمن ۱۳۶۴ اولین دوره دانشجوی پزشکی از طریق آزمون سراسری پذیرش شده و با حضور وزیر فرهنگ و آموزش عالی وقت عملاً کار خود را آغاز نمود. در سال ۱۳۶۵ دانشکده علوم پزشکی رشت، در سال ۱۳۶۷ دانشکده علوم پزشکی ساری و در سال ۱۳۷۱ دانشکده علوم پزشکی گرگان تأسیس شدند.

با تصویب قانون تشکیل «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و انتزاع دانشکده‌های گروه پزشکی از «وزارت فرهنگ و آموزش عالی» و الحاق به «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در بابل استقرار یافت. پس از گذشت چندین سال، سازمان مرکزی، به مرکز مازندران انتقال یافت و موجب شد در سال ۱۳۷۰ دانشگاه علوم پزشکی بابل از مازندران استقلال یابد.اکنون دانشکده‌های پزشکی، بهداشت، پرستاری مامایی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، توانبخشی، پرستاری، طب ایرانی و پردیس خودگران در این دانشگاه مشغول ارائه خدمات و پژوهشی است.

سردر دانشگاه علوم پزشکی بابل

منابع:
ویکیپدیا
باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت