خواص ورمیشل: 6 مهمترین فایده رشته فرنگی برای سلامتی


... نوشته خواص ورمیشل: 6 مهمترین فایده رشته فرنگی برای سلامتی اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

ورمیشل گندم به عنوان خوراکی شناخته می‌شود که با استفاده از آرد گندم دست نخورده یا تصفیه شده تهیه می‌شود. از این ماده در خوراکی‌هایی مانند فالوده، فرنی، سوپ، اسپاگتی و بسیاری غذاهای شیرین و داغ هندی یا شرق دور استفاده شده است. چون از آرد گندم تهیه می‌شود، پس می‌تواند فایده‌های زیادی برای‌تان داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی آن، بهتر است به خواص ورمیشل یا همان رشته فرنگی برای سلامتی بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خواص ورمیشل: 6 مهمترین فایده رشته فرنگی برای سلامتی

خواص ورمیشل

۱. یک گزینه‌ی غذایی جایگزین به حساب می‌آید

می‌توانید از ورمیشل گندم به عنوان جایگزینی عالی برای سایر گونه‌های پاستا استفاده کنید. این مورد می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای‌ شمایی باشد که قصد دارید میزان مواد مغذی مصرفی روزانه‌تان را تقویت کنید. با اضافه کردن سایر مواد مانند سبزیجات و غذاهای دریایی روی آن، می‌توانید از خوردن غذایی سالم لذت فراوان ببرید.

۲. سرشار از پروتئین است

یکی از فایده‌های ورمیشل آن است که به لحاظ دارا بودن پروتئین غنی است. این برای کسانی که می‌خواهند بر حجم عضلات‌شان بیفزایند مفید است. در واقع، پروتئین در بهبود ساختار بافت‌های بدن نیز نقش مهمی دارد. نه فقط به خاطر همین، بلکه پروتئین می‌تواند به تثبیت سطح قند خون نیز کمک کند.

مطلب مرتبط: ۲ طرز تهیه سوپ رشته یا ورمیشل و نودل که باید امتحان کنید

۳. آهن بدن را تامین می‌کند

ماده‌ی مغذی دیگر موجود در ورمیشل آهن است. این نوع ماده‌ی معدنی نقش مهمی در تقویت عملکرد بدن ایفا می‌کند. آهن برای پیشگیری از خطرات کم خونی مفید است چرا که تولید هموگلوبین را در بدن افزایش می‌دهد. آهن در بهبود فرایند عضله سازی نیز نقش دارد. پس، با مصرف ورمیشل، می‌توانیم به برآورده کردن نیازهای روزانه‌ی آهن بدن کمک کنیم. در غیر این صورت، کمبود ماده‌ی مغذی آهن در بدن به مشکلات جدی سلامتی مانند کم خونی و خستگی مفرط مزمن منجر خواهد شد.

۴. هیچ کلسترولی ندارد

فایده‌ی بهتری که از خوردن ورمیشل به دست می‌آید آن است که چربی و کلسترول آن صفر است. این مزیت برای کسانی که به کنترل وزن نیاز دارند عالی است. پس می‌تواند به تسریع و بهبود وضعیت کاهش وزن نیز کمک کند. به علاوه، با نداشتن کلسترول، خطر بیماری‌های قلبی را کاهش خواهد داد. حیرت انگیز است، نه؟

مطلب مرتبط: ۷ غذای دریایی تابستانی که در ۳۰ دقیقه می‌توان پخت

۵. سطح سدیم پایینی دارد

فایده‌ی دیگری که ورمیشل برای سلامتی دارد آن است که سطح سدیم کمی دارد. این می‌تواند ویژگی مهمی باشد چون سدیم بیش از حد در رژیم غذایی خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می‌دهد. در واقع، اضافه کردن ورمیشل به رژیم غذایی، می‌تواند انتخاب خوبی برای محدود کردن میزان مصرف سدیم باشد. در واقع، با هر وعده‌ی مصرفی ورمیشل تنها ۲۲ میلی گرم سدیم دریافت می‌کنید. در نتیجه، خوردن ورمیشل به تقویت سلامتی بدن کمک می‌کند؛ چیزی که توجه به آن خالی از لطف نخواهد بود.

۶. از بیماری قلبی پیشگیری می‌کند

همانطور که پیشتر توضیح داده شد، ورمیشل هیچ چربی و کلسترولی ندارد. در نتیجه، می‌تواند برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مفید باشد. به علاوه، اگر می‌خواهید قلب‌تان را سالم نگه دارید، همیشه سبک زندگی سالم را رعایت و خوراکی‌های مغذی مانند لوبیا مصرف کنید.

به طور خلاصه، می‌توانید ورمیشل را به عنوان گزینه‌ی خوراکی سالم در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. این کار قطعا می تواند فواید بسیاری برای سلامتی‌تان داشته باشد. به علاوه، ورمیشل سالم و مغذی را می‌توانید با سس‌ها، در سالادها یا به صورت سرخ کرده و به عنوان جزئی از خوراکی‌های دیگر نیز مصرف کنید. در این صورت، افزودن سبزیجات و غذاهای دریایی به ورمیشل نیز راه خوب و مناسبی به شمار می‌آید! برای‌تان آرزوی سلامتی می‌کنیم.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: drhealthbenefits

خواص ورمیشل: ۶ مهمترین فایده رشته فرنگی برای سلامتی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی