برگزاری دومین دوره طرح ملی «مشق اجتهاد» در قم


برگزاری دومین دوره طرح ملی «مشق اجتهاد» در قم

گروه حوزه‌های علمیه ــ دومین دوره طرح ملی «مشق اجتهاد» از سوی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

برگزاری دومین دوره طرح ملی «مشق اجتهاد» در قمبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الله مریجی، رئیس مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع)، ۲۴ تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه دوره نخست این طرح در تابستان سال گذشته از سوی این مؤسسه برگزار شده بود، گفت: دوره دوم این طرح نیز قرار است تابستان سال جاری با حضور طلاب علاقه‌مند برگزار شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح، روشمندکردن تحقیقات اسلامی است، تصریح کرد: نوشتن مقاله یادداشت علمی و طرح‌نامه تفصیلی برای طلاب سطح سه و چهار از جمله مباحث در نظر گرفته شده برای این طرح است.

وی همچنین استفاده از اساتید توانمند، رایزنی و انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز مختلف حوزوی برای به‌کارگیری فعالان در این طرح را از جمله مزیت‌های آن برشمرد، گفت: مهم‌ترین هدف طرح مذکور، نهادینه‌کردن فرهنگ اجتهاد در حوزه و تبدیل آن به فرهنگ عمومی برای طلاب است.

مریجی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این طرح می‌توانند به سایت مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) به نشانی iri.dte.ir/Portal/Home مراجعه و ثبت نام کنند.

یادآور می‌شود، یکی از چالش‌های مهم در فقه امروز با توجه به مسائل مستحدثه، نگاه فردی به فقه بدون رویکرد حکومتی است که در دوره نخست مشق اجتهاد به برخی مصادیق این موضوع پرداخته شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری