رودخانه‌های خوزستان در سه ماه امسال 30 قربانی گرفتند


رودخانه‌های خوزستان در سه ماه امسال 30 قربانی گرفتند

‌مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به غرق شدن 30 نفر در رودخانه‌های خوزستان در سه ماه اول سال، گفت: با توجه به شرایط استان خوزستان و آورد رودخانه‌ها، در سه ماهه امسال وضعیت خوبی از نظر آمار غرق‌شدگی نداریم.

‌به گزارش ایسنا‌، محمدصادق کریمی‌‌کیا در جلسه شورای سلامت که امروز دوشنبه (۲۴ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به توسعه گیاه کنوکارپوس در خوزستان اظهار کرد: تنوع‌بخشی گیاهان باید در برنامه شهرداری‌های خوزستان قرار بگیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: متأسفانه برنامه‌ریزی در حوزه اجتماعی و فرهنگی در زمینه درختکاری نداشتیم. زمانی که کشت گیاه کنوکارپوس انجام می‌شد کسی نمی‌توانست عواقب آن را پیش‌بینی کند در حالی که باید در زمینه درختکاری در حوزه اجتماعی و فرهنگی کار شود.

کریمی‌کیا با اشاره به اقدامات انجام شده در زمان سیلاب گفت: پس از سیلاب از ظرفیت دانشگاه‌ها، گروه‌های اجتماعی و مردمی، دهیاران و بخشداران استفاده کردیم و خوشبختانه شاهد بیماری التور یا بیماری‌های روده‌ای به صورت اپیدمی نبوده‌ایم. تنها یک مورد بیماری در حمیدیه داشتیم که با اقدام به موقع کنترل شد.

وی تصریح کرد: به تدریج در حال خروج از فصل گرما هستیم و باید جهت لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز برنامه‌ریزی شود و تا قبل از فصل پاییز بتوانیم این مساله را مدیریت کنیم. خوزستان یک استان جلگه‌ای است و میزان آب جاری شده پس از سیلاب در این استان زیاد است و باید در این راستا برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان در خصوص آمار غرق‌شدگی در آب‌های خوزستان گفت: در سال ۹۶، ۱۴۸ نفر را در سطح خوزستان به علت غرق‌شدگی از دست دادیم اما با اقدامات پیشگیرانه انجام شده، این آمار در سال ۹۷ به ۱۰۱ مورد رسید و شاهد کاهش ۲۶ درصدی آمار غرق‌شدگی خوزستان بودیم.

کریمی‌کیا ادامه داد: با توجه به شرایط استان خوزستان و آورد رودخانه‌ها، در سه ماهه امسال وضعیت خوبی از نظر آمار غرق‌شدگی نداریم. در این سه ماه شاهد غرق شدن ۳۰ نفر بودیم. عمده این افراد در دزفول و شوشتر غرق شدند البته پیک تلفات غرق‌شدگی در دزفول است.

وی بیان کرد: در این زمینه علاوه بر اطلاع‌رسانی باید در حوزه شهرداری، اعتبار عمرانی برای شهرهای شمالی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته