تعداد اندک کتابخانه ها برای علاقه مندان پرشمار فردیس


تعداد اندک کتابخانه ها برای علاقه مندان پرشمار فردیس

کرج - ایرنا - موضوع کمبود کتابخانه در شهرستان 600 هزارنفری از مواردی است که بارها مسئولان این شهرستان از جمله فرماندار فردیس به آن اشاره کرده اند.

فرماندار فردیس می‌گوید کتابخوان فراوان داریم اما کتابخانه ها به تعداد علاقه مندان به مطالعه نیست.

اکنون شهرستان فردیس دارای ۹ باب کتابخانه شامل چهار کتابخانه عمومی و پنج کتابخانه مشارکتی است.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل اینانلو روز دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه های فردیس گفت: این شهرستان به دلیل کثرت جمعیت و بافت جمعیتی، نیازمند کتابخانه های بیشتری است.

وی اظهار داشت: افزایش هفت درصدی عضویت در کتابخانه های شهرستان نشان دهنده مطالعه و علاقه مندی افراد به فرهنگ و ترویج مطالعه کتاب و کتابخوانی است به ویژه در فصل تابستان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، دانشجویان و افرادی که به موضوع مطالعه کتاب توجه دارند باید از ضاهای مناسب بهره مند شوند.

اینانلو خواستار پیگیری عملیات احداث کتابخانه شهرک بعثت مشکین دشت از سوی متولیان امر شد و اظهار داشت: سال گذشته برای ساخت کتابخانه شهرک بعثت ۶ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت اما هنوز ساخت این کتابخانه عملیاتی نشده است.

وی به راه اندازی کتابخانه سیار در ادارات شهرستان فردیس شد، بیان کرد: کتابخانه سیار یکی از موضوعات مهم است در اداراتی مانند شهرداری‌ها، بیمه تأمین اجتماعی و مصلای نماز جمعه که ازدحام جمعیت دارد راه اندازی ضرورت دارد.

۷۴۱۳/‏‬ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش