تردد روزانه 80 کامیون از مرز اینچه برون گلستان


تردد روزانه 80 کامیون از مرز اینچه برون گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون در شرق گلستان گفت: روزانه به طور متوسط 80 خودرو ترانزیت ایرانی و خارجی از این مرز تردد می‌کنند که از این تعداد کمتر از 15 کامیون ایرانی است.

محسن عامریون روز دوشنبه بدون اشاره به ذکر آمار اظهار داشت که این تعداد در مقایسه با ماه های قبل افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین با مصوبه هیأت وزیران، از این پس خودروهای ایرانی پولی برای خروج سوخت همراه تا سقف ۲۰۰ لیتر نمی‌پردازند.
وی افزود: پیش از این کامیون‌های ایرانی هنگام خروج از پایانه مرزی اینچه برون برای سوخت همراه خود و همسان سازی قیمت آن با بهای بین المللی، مابه التفاوت پرداخت می‌کردند.
مدیر پایانه مرزی اینچه برون ادامه داد: با مصوبه هیأت دولت و اجرای آن، حمل ۲۰۰ لیتر سوخت همراه برای کشور ترکمنستان و ۵۰۰ لیتر به کشورهای دیگر رایگان است.
عامریون با اشاره به ورود و خروج روزانه ۲۰۰ مسافر ترکمنستانی از این پایانه مرزی گفت: تردد سه ماهه امسال مسافران و تجار چمدانی مرزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۲ درصد بیشتر شد.
وی گفت که در این مدت تردد خودرویی نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شد اما در روزهای اخیر عبور و مرور خودروهای ترانزیتی از این مرز بیشتر شده است.
اینچه برون به عنوان تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون گنبدکاووس در ۸۰ کیلومتری شمال این شهرستان و در مرز ایران و ترکمنستان قرار دارد.
اینچه برون مرکز گمرکات استان گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن، گمرک فرودگاه بین المللی گرگان است.
۳۰۴۲/۳۰۹۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق