تمدید ماموریت فرستاده سازمان ملل برای حمایت از توافق حدیده


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل متحد، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل متحد، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا با تمدید ماموریت ناظران آتش بس در شهر بندری حدیده یمن تا شش ماه دیگر یعنی 15 ژانویه 2020 موافقت کردند. این شورا از آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد خواست گروه ناظران بین المللی را برای نظارت بر این آتش بس مستقر کند.
گروه ناظران آتش بس حدیده سازمان ملل متشکل از 75 نفر باید باشند اما در حال حاضر فقط 20 نفر در منطقه حضور دارند. بر اساس تصمیم شورای امنیت، این گروه باید بر روند عملکرد وظایف طرفین درگیر برای آتش بس در منطقه حدیده و استقرار نیروهای متقابل از بندر حدیده و بنادر حدیده سلیف و راس عیسی نظارت کنند.
ناظران آتش بس سازمان ملل، در چارچوب قوانین یمن، به منظور اطمینان از استقرار امنیت از سوی نیروهای امنیتی محلی باید با طرفین درگیر همکاری کنند. شورای امنیت همچنین از همه احزاب درگیر در توافق حدیده خواست به منظور حمایت از تلاش های سازمان ملل از امنیت ناظران حمایت کنند.
به موجب توافق استکهلم در پایان 2018، همه احزاب درگیر باید نیروهای نظامی خود را از این شهر بندری راهبردی در غرب یمن خارج کنند، که البته این اقدام به دلیل بی اعتمادی میان طرفین درگیر در یمن با تاخیر طولانی روبرو شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا