محاکمه یک ایرانی مرتبط با کاخ سفید به اتهام لابی‌گری با دولت ترامپ!


محاکمه یک ایرانی مرتبط با کاخ سفید به اتهام لابی‌گری با دولت ترامپ!

فارس نوشت: تاجر ایرانی-آمریکایی و شریک تجاری نخستین مشاور امنیت ملی دولت فعلی آمریکا روز دوشنبه برای رسیدگی به پرونده‌اش در یک دادگاه فدرال در ایالت ویرجینیا حاضر خواهد شد.

منابع خبری دوشنبه از آغاز روند رسیدگی به پرونده «بیژن رفیع‌کیان»، تاجر ایرانی-آمریکایی و شریک تجاری «مایکل فلین»، نخستین مشاور امنیت ملی دولت فعلی آمریکا در دادگاهی در ایالت «ویرجینیا» خبر داده‌اند.

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر نوشته این پرونده می‌تواند به ایجاد تنش‌های بیشتر در روابط آمریکا و ترکیه منجر شود و بر صدور محکومیت علیه مایکل فلین نیز اثرگذار خواهد بود.

اتهام «بیژن کیان» در این پرونده که قرار است در دادگاه منطقه‌ای شرق ویرجینیا به آن رسیدگی شود، همدستی با مایکل فلین و افرادی دیگر برای لابی‌گری به نیابت از ترکیه، جهت مجاب کردن دولت آمریکا به تحویل «فتح‌الله گولن»، واعظ ترکیه‌ای مستقر در آمریکا به دولت ترکیه بوده است.

دولت ترکیه فتح‌الله گولن را که در تبعیدی خودخواسته در آمریکا زندگی می‌کند به طراحی کودتایی ناکام علیه دولت «رجب طیب اردوغان» در سال ۲۰۱۶ میلادی متهم کرده است. گولن، این اتهامات را رد می‌کند. آنکارا بارها خواستار استرداد گولن شده است.

مایکل فلین ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا است و دوران کوتاه انتصاب او به عنوان حلقه مشاوران نزدیک ترامپ در سال ۲۰۱۷ هنوز با پس‌لرزه‌های حقوقی همراه است. او به مشارکت در جرم با رفیع کیان متهم نشده، اما این پرونده می‌تواند بر محکومیت خود او در دادگاهی که قرار است چندی دیگر برگزار شود، اثرگذار باشد.

23231

کد خبر 1280089

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟