استاندار ایلام خواستار رفع مشکل تامین آب ملکشاهی شد


استاندار ایلام خواستار رفع مشکل تامین آب ملکشاهی شد

ایلام- ایرنا - استاندار ایلام خواستار رفع مشکل آب آشامیدنی شهرستان ملکشاهی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست کارگروه حفاظت از منابع آب اظهار داشت: متاسفانه نارضایتی هایی در خصوص آب شهرستان ملکشاهی وجود دارد اما بیان می شود که آب این منطقه مشکل ندارد اگر بدین صورت است چرا همواره با مطالبه مردم و نارضایتی آنها رو به رو هستیم.

وی افزود: اقدام عملی برای رفع مشکل این شهرستان باید صورت گیرد تا مشکل مردم حل شود زیرا مردم ملکشاهی در حال مصرف آب غیر سالم هستند.

استاندار ایلام ادامه داد: اعتبارات را بین چندین پروژه تقسیم می کنید هیچ پروژه ای هم به ثمر نمی رسد و همه مردم هم ناراضی هستند باید برای به ثمر رسیدن پروژه اعتبارات متمرکز شود و بر اساس اولویت برای رفع مشکل تخصیص یابد.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: مناطقی که از نظر تامین آب شرب بهداشتی مشکل دارند در اولویت قرار می گیرد، اعتبارات را متمرکز کنید که مناطقی که مشکل اساسی دارند برطرف شود.

استاندار ایلام گفت: جداسازی مصرف آب شرب و فضای سبز و حتی آب بهداشتی برای شهرستان هایی که تنش های آبی دارند، در رفع این مسئله موثر خواهد بود.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: باید برای تامین آب فضای سبز از آب های زیرزمینی در این بخش استفاده کنند و از پساب فاضلاب می توان برای مصارف صنعتی استفاده کرد.

وی ادامه داد: تصفیه پس آب فاضلاب را می توان برای فضای سبز بکار گرفت زیرا نمی توانیم از این آب به دلیل عواقب بهداشتی در آب شرب استفاده کنیم.

استاندار ایلام افزود: برای جمع آوری روان آب ها می توان با لایروبی کانال ها و قنوات و استحکام سازی قنوات ، از سرریز آب های روان و قنوات برای فضای سبز و در صورت امکان در چرخش خنک کننده ی کارخانجات مصرف شود.

استاندار ایلام گفت: اگر قرار است تأمین بودجه داشتیم اولویت با مناطقی باشد که مشکل آب شرب دارند.

وی تاکید کرد: اگر پیش گیری داشته باشیم هیچ گاه در سیل ها مشکل نخواهیم داشت و این امر نیازمند اجرای طرح آبخیزداری مناسب است.

سلیمانی دشتکی گفت: امسال چهار هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی داریم درحالیکه هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مجموع بودجه استان است، در بحث سیل ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب کرده ایم و مجموع بودجه استان امسال حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال می رسد که عدد بسیار خوبی است.

وی اظهار داشت: در سفر مقامات اقتصادی هم اعتبارات عمرانی خوبی در حال تزریق است و ردیف اربعین هم قول تخصیص ۱۰۰ درصدی داده شد، در بحث اعتبارات شهرداری ها ، دهیاری ها ( بند واو ماده ۳۹ ) که سال گذشته از این محل هیچ اعتباری پرداخت نشده بود و در بحران هم قطعا هم می توان اعتبار جذب کرد.

۷۱۷۷/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...