آئین‌نامه پذیرش مدرسان در دانشگاه فنی و حرفه ای تدوین می شود


آئین‌نامه پذیرش مدرسان در دانشگاه فنی و حرفه ای تدوین می شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از تدوین آئین‌نامه و صلاحیت پذیرش صحیح مدرسان در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراهیم صالحی عمران در مراسم دوره آموزشی آشنایی با آئین ترفیع پایه سالیانه اعضای هیأت علمی، گفت: یکی از دغدغه‌های من ساماندهی مدرسان و هیأت علمی‌های است، عمده وظیفه ما بر عهده حق التدریسی‌هاست. در کشور ما بیشتر ورود مدرسان ناشی از روابط است تا ناشی از یک سیستم صحیح شناسایی و جذب اساتید مدعو.

وی ادامه داد: این موضوع برای من در بدو ورودم یک دغدغه بود و از مدیران ستادی خواستم که باید یک آئین‌نامه و صلاحیت پذیرش صحیح در این خصوص تدوین شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: دانشجوها در دست ما امانت هستند و مدرس یک عنصر اساسی در انتقال مهارت شناخته می‌شود و بایستی از تجربه نظری و عملی قابل قبولی برخوردار باشد بلکه در همین خصوص معتقدم خود باید یک استادکار ماهر باشد.

وی تاکید کرد: اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید استادکار به‌معنای واقعی باشند. در کیفیت آموزشی، مدرس و هیأت علمی مؤثر است سعی داشته باشیم این افراد را شناسایی کنیم.

وی اضافه کرد: چند عناصر کلیدی در بحث حوزه آموزشی داریم؛ یادگیرنده‌ها و دانشجویان یکی از این عناصر است. سال گذشته سال خوبی در پذیرش دانشجو نداشتیم ولی آمارها نشانگر آن است امسال ظرفیت پذیرش قابل قبولی خواهیم داشت.

صالحی عمران ادامه داد: باید سعی کنیم دانش‌آموزان قوی‌تری را وارد سیستم کنیم. امسال سال حساسی داریم زیرا دانش‌آموزان به مرحله دیپلم رسیدند و باید ببینیم چقدر این افراد علاقه‌مند به شرکت در دوره‌های تکنیسین هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: امسال رصد می‌کنیم که دانش‌آموزان به چه رشته‌هایی علاقه‌مند هستند، چراکه در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ظرفیت‌های خوبی اعلام شده است.

وی عنصر دیگر را دانشجوها عنوان کرد و افزود: هویت ما با بودن دانشجو در دانشگاه و فعال بودن کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی است، ما برای یاددهی و انتقال مهارت به دانشجوها فعالیت می‌کنیم این موضوع بسیار مهم است زیرا آینده جامعه ما در دست این افراد است.

صالحی عمران درباره محتواهای آموزشی و درسی گفت: سرفصل‌ها بسیار مهم است نظارت آموزشی یعنی اینکه ببینیم چه درسی تدریس می‌شود این موضوع وظیفه معاونت آموزشی است. دانشگاه تغییرات برنامه درسی را آغاز کرده و ۲۱ برنامه درسی تغییر سرفصل داشتند که تا اول مهر ابلاغ خواهند شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عناصر روش‌های آموزشی و ارزشیابی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این دو عنصر نیز بسیار مهم هستند چرا که اساتید وظیفه سنجش و ارزیابی را برعهده دارند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراهیم صالحی عمران در مراسم دوره آموزشی آشنایی با آئین ترفیع پایه سالیانه اعضای هیأت علمی، گفت: یکی از دغدغه‌های من ساماندهی مدرسان و هیأت علمی‌های است، عمده وظیفه ما بر عهده حق التدریسی‌هاست. در کشور ما بیشتر ورود مدرسان ناشی از روابط است تا ناشی از یک سیستم صحیح شناسایی و جذب اساتید مدعو.

وی ادامه داد: این موضوع برای من در بدو ورودم یک دغدغه بود و از مدیران ستادی خواستم که باید یک آئین‌نامه و صلاحیت پذیرش صحیح در این خصوص تدوین شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: دانشجوها در دست ما امانت هستند و مدرس یک عنصر اساسی در انتقال مهارت شناخته می‌شود و بایستی از تجربه نظری و عملی قابل قبولی برخوردار باشد بلکه در همین خصوص معتقدم خود باید یک استادکار ماهر باشد.

وی تاکید کرد: اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید استادکار به‌معنای واقعی باشند. در کیفیت آموزشی، مدرس و هیأت علمی مؤثر است سعی داشته باشیم این افراد را شناسایی کنیم.

وی اضافه کرد: چند عناصر کلیدی در بحث حوزه آموزشی داریم؛ یادگیرنده‌ها و دانشجویان یکی از این عناصر است. سال گذشته سال خوبی در پذیرش دانشجو نداشتیم ولی آمارها نشانگر آن است امسال ظرفیت پذیرش قابل قبولی خواهیم داشت.

صالحی عمران ادامه داد: باید سعی کنیم دانش‌آموزان قوی‌تری را وارد سیستم کنیم. امسال سال حساسی داریم زیرا دانش‌آموزان به مرحله دیپلم رسیدند و باید ببینیم چقدر این افراد علاقه‌مند به شرکت در دوره‌های تکنیسین هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: امسال رصد می‌کنیم که دانش‌آموزان به چه رشته‌هایی علاقه‌مند هستند، چراکه در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ظرفیت‌های خوبی اعلام شده است.

وی عنصر دیگر را دانشجوها عنوان کرد و افزود: هویت ما با بودن دانشجو در دانشگاه و فعال بودن کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی است، ما برای یاددهی و انتقال مهارت به دانشجوها فعالیت می‌کنیم این موضوع بسیار مهم است زیرا آینده جامعه ما در دست این افراد است.

صالحی عمران درباره محتواهای آموزشی و درسی گفت: سرفصل‌ها بسیار مهم است نظارت آموزشی یعنی اینکه ببینیم چه درسی تدریس می‌شود این موضوع وظیفه معاونت آموزشی است. دانشگاه تغییرات برنامه درسی را آغاز کرده و ۲۱ برنامه درسی تغییر سرفصل داشتند که تا اول مهر ابلاغ خواهند شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عناصر روش‌های آموزشی و ارزشیابی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این دو عنصر نیز بسیار مهم هستند چرا که اساتید وظیفه سنجش و ارزیابی را برعهده دارند.

کد خبر 4667905

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس