بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو


لئوناردو دی‌ کاپریو بازیگر خوش چهره هالیوودی است که اغلب ایرانیان او را به دلیل بازی در فیلم تایتانیک می شناسند. او یکی از موفق ترین بازیگران هالیوود است که در فیلم های موفق زیادی حضور پیدا کرده است. او در فعالیت های خیرخواهانه هم بسیار فعال است. در این مطلب بیوگرافی کامل، اطلاعات زندگی … نوشته بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و...

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

لئوناردو دی‌ کاپریو بازیگر خوش چهره هالیوودی است که اغلب ایرانیان او را به دلیل بازی در فیلم تایتانیک می شناسند. او یکی از موفق ترین بازیگران هالیوود است که در فیلم های موفق زیادی حضور پیدا کرده است. او در فعالیت های خیرخواهانه هم بسیار فعال است. در این مطلب بیوگرافی کامل، اطلاعات زندگی شخصی و هنری او را می خوانید. همچنین عکس های لئوناردو دی‌ کاپریو و همسرش را در این مطلب گردآوری کرده ایم.

بیوگرافی کامل لئوناردو دی‌ کاپریو

لئوناردو ویلهلم دی‌ کاپریو Leonardo Wilhelm DiCaprio بازیگر متولد 11 نوامبر سال 1974 در شهر لس آنجلس در کالیفرنیا می باشد و بازیگر و تهیه کننده آمریکایی است.

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

شروع بازیگری

او در ابتدا با حضور در تبلیغات تلویزیونی شروع به کار کرد و به دلیل ایفای نقش در فیلم هایی همچون دارو دسته های نیویورکی، تلقین، تایتانیک، جزیره شانر و گرگ وال استریت به شهرت رسید.

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

جوایز اسکار

لئوناردو 6بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است که نخستین بار در سال 2016 باری بازی در فیلم بازگشته توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد.

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

سفیر صلح

او در سپتامبر سال 2014 به عنوان سفیر صلح سازمان ملل متحد و نماینده این سازمان در امور تغییرات جوی انتخاب شد.

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

خانواده لئوناردو

پدر او جورج دی کاپریو نویسنده کتاب های کمیک و بازیگر فیلم های طنز است و مادرش ابرمیلین ایندربرکن و مادربزرگش هلنا ایندربرکن می باشد. اجداد او اهل ایتالیا هستند و سه چهارم او در اصل آلمانی می باشد.
مادرش نام او را به افتخار لئوناردو داوینچی نقاش مشهور لئوناردو گذاشت.
مادر و پدرش در زمانی که او فقط یک سال داشت از هم جدا شدند و لئوناردو با مادرش در محله فقیرنشینی به نام اکوپارک که به محله زاغه نشین های هالیوودی معروف است زندگی کرد و بزرگ شد.
پدرش دو رگه آلمانی ایتالیایی اهل الیف باوریا بود.
بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

نخستین سریال

نخستین بازی او در سال 1989 در نقش گری یکمن در سریال تلویزیونی بود که باعث آشنایی او با توبی مگوایر شد. بازیگری را از سن 5 سالگی در سریال رامپر روم شروع کردولی به دلیل اخلاقش از این پرورژه اخراج شد و پس از آن تحصیلات را دامه داد.

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

نخستین فیلم و فیلم های موفق وی

نخستین فیلمی که بازی کرد فیلم ترسناک مخلوقات 3 در سال 1991 بود.

در سال 1992 تسوط رابرت دنیرو از میان 400 جوان که برای تست بازی در فیلم زندگی این پسر شرکت کرده بودند انتخاب شد و در این فیلم در کنار رابرت دنیرو ایفای نقش کرد.

در سال 1993 به صورت جدی تر وارد سینما شد و در فیلم زندگی این پسر بازی کرد.

او در سال 1993 در نقش یک معلول ذهنی در فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را می‌خورد در کنار جانی دپ ایفاقی نقش کرد و بسیار خوش درخشید و برای همین نقش کاندید جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سن نوزده سالگی شد.

در سال 1996 در نقش رومئو در فیلم رومئو و ژولیت بازی کرد و برنده خرص نقره ای جشنواره فیلم برلین شد.
بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو
بازی در تایتانیک
اما در سال 1997 در فیلم تایتانیک به کارگردانی جیمز کامرون ایفای نقش کرد که او را تبدیل به سک سوپراستار کرد. جالب است بدانید که در ابتدا او نمی خواست این نقش را قبول کند ولی با تشویق و اصرار کارگردان این فیلم، نقش را پذیرفت و بر خلاف تصورات این فیلم توانست فروش خوبی داشته باشد و یکی از موفق ترین فیلم های زمان خودش به حساب می آید. این فیلم باعث نامزدی او برای جوایز گلدن گلوب و سینمای ام تی وی شد.

از سال 1998 هم در فیلم های دیگری ایفای نقش کرد که از مهمترین آنها می توان به اگه می‌تونی منو بگیر و دار و دسته های نیویورکی اشاره کرد که در کنار دنیل دی لوئیس ایفای نقش کرد و به موفقیت چشمگیری رسید.

در دومین همکاری با مارتین اسکورسیزی توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و جایزه گلدن گلوب بازیگر مرد درام شود. پس از این فیلم هم با حضور در فیلم الماس خونین توانست جایزه اسکا بهترین بایگر نقش اول مرد را بگیرد.

در سال های بعد در فیلم های دیگری همچون جزیره شاتر و تلقین حضور پیدا کرد که بسیار پربیننده شدند و جزو فیلم های پرفروش شدند.

او یک جزیره در بلیز دارد.

ازدواج و همسرانش

از سال 2000 تا 2005 با ژیزل بوندیشن سوپر مدل برزیلی رابطه داشت و پس از آن تا سال 2010 با بار رافائلی مدل اسرائیلی رابطه داشت. او در طی سال های 2012 و 2013 با دو مدل دیگر به نام های بلیک لایولی و ارین هیثرتونش رابطه داشت.

او در سال 2014 رابطه ای چند ماهه با مدل آلمانی به نام تونی گارن داشت و بعد از آن شایعاتی در مورد رابطه او با ریانا بر سر زبان ها افتاد که واقعیت نداشت.

نکاتی جلب در مورد لئوناردو دی کاپریو

در ادامه 30 نکته جالب را به صورت خلاصه وار در مورد لئوناردو دی کاپریو می خوانید.

1. لئوناردو در ۱۱ نوامبر ۱۹۷۴ در لس آنجلس به دنیا آمده است. والدین او «جورج دی‌کاپریو» (George DiCaprio) و «ایرملین ایندربرکن» (Irmelin Indenbirken ) هستند.

2. انتخاب اسم لئوناردو برای او به این دلیل بود که اولین بار که در شکم مادرش لگد زد، او جلوی تابلویی از لئوناردو داوینچی ایستاده بود.

3. دوران ابتداییش را در دبستان سیدز گذراند و در تابستان در کلاس‌های هنرهای مفهومی شرکت کرد.

4. اولین حضور مهم تلویزیونیش را با مجموعه‌ی (1990) Parenthood در نقش گری باکمن تجربه کرد.

5. در سال 1994 لئوناردو دی کاپریو برای بازیش در فیلم «چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد» (What’s Eating Gilbert Grape) در سن 19 سالگی نامزد جایزه اسکار شد. او به عنوان هفتمین بازیگر کم سن و سالی که نامزد اسکار شده، شناخته می‌شود. (در 19 سالگی)

6. دی کاپریو در یکی از مصاحبه‌های خود گفته که بازی در نقش «آرنی» در فیلم What’s Eating Gilbert Grape لذت‌بخش‌ترین ایفای نقشش بوده است.

7. در سال 1998 او اتاقی پر از کامپیوتر و دیگر امکانات را به کتابخانه نیو لس فلیز اهدا کرد. جالب اینجا که این اتاق دقیقا در جایی ساخته شده که لئو در آنجا به دنیا آمده بود.

8. دی‌کاپریو اظهار داشته که قبل از اینکه قرارداد بازی در فیلم تایتانیک را امضا کند حسابی مردد بوده چون که فکر می‌کرد این فیلم جزو فیلم‌هایی نیست که به سبک بازی و روحیات او بخورد.
9. پدرش نصف آلمانی نصف ایتالیایی و مادرش آلمانی است.

10. قبل از این که تصمیم بگیرد تا تحصیلاتش را به طور جدی آغاز کند و به مدرسه John Marshall High School بپیوندد در Los Angles Center تحصیل می‌کرد.

11. در سال ۱۹۹۸ او توسط PEOPLE MAGAZINE به عنوان یکی از ۵۰ فرد زیبای دنیا انتخاب شد.

12. او توسط «باز لورمن» (Baz Luhrmann) انتخاب شده بود که در فیلم «الکساندر بزرگ» (Alexander The Great) بازی کند که پس از آن فیلمی به همین نام با کارگردانی «الیور استون» (Oliver Stone) باعث شد که فیلم لورمن به چشم نیاید.

12. قرار بود که او در فیلم «روانی آمریکایی» (American Psycho) بازی کند و 20 میلیون دلار برای این پروژه بگیرد اما به دلیل تداخل برنامه‌هایش نتوانست این نقش را بپذیزد و پس از او «کریستن بیل» (Christian Bale) این نقش را بازی کرد.

13. دی‌کاپریو می‌گوید که بازیش در فیلم «هوانورد» (Aviator) بسیار برایش تاثیرگذار بوده و اختلالات وسواس فکری- عملی که در بچگی داشته را برایش یادآور شده بود.

14. او بازی در نقش «مایکل پیت» (Michael Pitt) در فیلم «خیالباف‌ها» (The Dreamers) را در سال 2003 رد کرد چون به نظرش سنش بالاتر از آن بود که بخواهد نقش دانشجوی 20 ساله را بازی کند.

15. او برای بازی در نقش «پیتر پارکر» (Peter Parker) در مرد عنکبوتی انتخاب شده بود اما دست آخر نقش به دوست کودکی‌اش «توبی مگوایر» (Tobey Maguire) داده شد.

16. لئوناردو دی‌کاپریو به شدت دوست داشت که نقش «گتسبی بزرگ» (The Great Gatsby) را بازی کند چون به نظر او گتسبی بزرگ شخصیتی نمادین است که به نوعی از هیچ، به همه چیز رسیده است. گتسبی در آن واحد هم می‌تواند عاشقی دلخسته باشد، هم یک مرد وسواسی ثروتمند و هم گانگستری خطرناک.

17. در انتخابات سال 2004 علناً از جان کری حمایت کرد. وی در 11 ایالت سفر کرد و 20 سخنرانی درباره محیط زیست انجام داد و توضیح داد که چگونه دولت بوش به محیط زیست آسیب رسانده است.

18. در حین انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸، لئوناردو دی کاپریو ۲۸۰۰ دلار به کمپین انتخاباتی باراک اوباما اهدا کرد. که این بیشترین میزان پولی است که یک فرد در طی انتخابات می‌تواند به کمپینی اهدا کند.

19. یکی از نزدیک‌ترین دوستان او «مارک والبرگ» (Mark Wahlberg) است.

20. او که برای بازی در فیلم «الماس خونین» (Blood Diamond) به افریقای جنوبی رفته بود سرپرستی یک دختر یتیم را به عهده گرفت البته او این دختر افریقایی را با خودش به آمریکا نبرد و به صورت غیر حضوری سرپرستی او را به عهده دارد. لئو با تلفن با دختر خوانده اش صحبت می‌کند و ماهانه برای او پول می‌فرستد.

21. او بنیاد لئوناردو دی کاپریو را تأسیس کرد که سازمانی غیرانتفاعی است که وظیفه اش بالا بردن آگاهی در مورد محیط زیست است. با آنکه این سازمان به تمام جنبه های محیط زیست می پردازد، ولی تمرکز آن بر گرم شدن جهانی و محافظت از تنوع زیستی کره زمین و حمایت از انرژی های تجدیدشونده است.

22. در سال 2007 وی نقش مهمی در «ساعت یازدهم»، مستندی درباره رابطه مردم با طبیعت و گرم شدن جهانی داشت. وی یکی از تهیه‌کنندگان و نویسندگان این مستند و راوی آن بود.

23. او به ورزش هم علاقه دارد. فوتبال، بسکتبال، ‌هاکی و موج سواری ورزش‌های مورد علاقه او هستند که اگر وقت داشته باشد آنها را انجام می‌دهد.

24. گروه موسیقی راک K3 برای او آهنگی ساخته‌اند به نام «من عاشق لئوناردو دی کاپریو هستم» (I Am In Love With Leonardo DiCaprio).

25. کارگردان مورد علاقه دی کاپریو برای همکاری، «مارتین اسکورسس» (Martin Scorcese) است که تا به حال دی کاپریو در 5 فیلم او، «دار و دسته‌های نیویورکی» (Gangs Of New York)، هوانورد، «جدامانده» (The Departed)، «جزیره شاتر» (Shutter Island) و گرگ‌های وال استریت، حضور داشته است.

26. دی کاپریو دارای خانه ای در شهر لس آنجلس و آپارتمانی در شهر نیویورک آمریکا است. وی همچنین صاحب جزیره ای در بلیز است.

27. جدا از ۳ جایزهٔ گلدن گلوب، او هیچ‌وقت جایزهٔ بزرگتری نبرده بود. او پیش از این ۶ بار نامزد اسکار شده بود تا اینکه بالاخره در سال ۲۰۱۶ به خاطر بازی در فیلم «بازگشته» (Revenant) توانست این جایزه را از آن خود کند.

28. دی کاپریو همچنین حامی حقوق همجنس‌گرایان نیز هست. در آوریل 2013 او مبلغ 61000 دلار را به سازمان اتحاد همجنس‌گرایان علیه افترا (GLAAD) که صدا و تصویر همجنس‌گرایان را در رسانه نمایان می‌کند، داد.

29. او هنوز با هم‌بازیش در فیلم‌های تایتانیک و «جاده انقلابی» (Revolutionary Road)، «کیت وینسلت» (Kate Winslet)، دوستی نزدیکی را دارد.

30. درآمد لئوناردو دی کاپریو 200 میلیون دلار است.

10 فیلم برتر لئوناردو دی کاپریو

در ادامه هم 10 فیلم موفق لئوناردو دی کاپریو را می خوانید که به شما پیشنهاد می کنیم حتما این فیلم ها را ببینید.

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

1-The Basketball Diaries-1995

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

فیلم فراموش نشدنی از لئوناردو که در سال های جوانی خود استعداد بی نظیرش را به همه نشان داد.مبارزه جیم در برابر سختی های زندگی و عشق او به بسکتبال ،آشنا شدن او با مواد مخدر و آرزوهای او همه در این فیلم نشان داده می شود.

2-Romeo + Juliet-1996

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

اگر داستان عشق فراموش نشدنی شکسپیر در زمان حال اتفاق می افتد چگونه می شد ؟ با توجه به این پرسش ما شاهد داستان مدرن رومئو و ژولیت به کارگردانی Baz Luhrman و بازیگری دی کاپریو در نقش رومئو هستیم.در فلوریدا امروز، ما شاهد عشق پرشور فرزندان دو خانواده دشمن یکدیگر هستیم.همچنان به شما پیشنهاد می کنیم که موسیقی متن این فیلم را نیز فراموش نکنید و از آن لذت ببرید.

3-TITANIC -1997

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

این فیلم بی نظیر و برنده جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم و 11 جایزه اسکار دیگر در بخش های مختلف آغاز شهرت بی نظیر لئوناردو دی کاپریو است.این فیلم با مدت 3 ساعت 14 دقیقه یکی از زیباترین فیلم های رمانتیک در تاریخ سینما است.با این حال با نظر شما موافقیم آن تخته چوب جا برای دونفر داشت و جک می توانست زنده بماند !

4-The Beach-2000

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

این فیلم به کارگردانی Danny Boyle برنده جایزه اسکار در مورد جوانی به نام ریچارد است که دوست دارد برای رهایی از دغدغه های زندگی شهری به یک ساحل آرام و زیبا برود.او به بانکوگ می رود و در آن حا با زوجی فرانسوی آشنا می شود و ایده خود را با آن ها در میان می گذارد و داستان آغاز می شود.

5-Gangs of New York-2002

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

ما شاهد رویای منهتن در دهه 1800 هستیم.جنگی بی وقفه میان بومیان منطقه و مهاجران ایرلندی . آمستردام والن رهبر باند ایرلندی باید هم انتقام پدر کشته شده اش را و هم کنترل شهر را در دست بگیرد.کارگردانی این فیلم بر عهده Scorsese و در این فیلم بازیگرانی مانند Daniel DayLewis, LiamNeeson, Cameron Diaz نقش دارند.

6-Catch Me If You Can-2002

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

دی کاپریو که همواره فرصتی برای کار با مدیران و بازیگران منحصر به فرد در سراسر زندگی حرفه ای خود داشته در این فیلم با کارگردان Spielberg و بازیگر فوق العاده Tom Hanks همکاری می کند. این مرد جوان با شخصیت های تقلبی مانند خلبان ،دکتر ، دادستان و شخصیت های اینچنینی در 26 کشور جهان باعث می شود که FBI در صدد دستگیری این مرد جوان باشد.ساخت این فیلم بسیار قابل توجه است.

7-The Departed-2006

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

در 10 فیلم با بازیگری لئوناردو دی کاپریو ، این فیلم جایگاه هفتم را داراست و باز ما شاهد همکاری Scorsese و دی کاپریو هستیم..این فیلم در مورد ساختار پیچیده بین مافیا و پلیس است.در این فیلم ستارگانی چون JackNicholson, DiCaprio, MattDamon و Mark Wahlberg حضور دارند.

8-Shutter Island-2010

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

مارتین اسکورسیزی با اقتباس از رمان معروف دنیس لانه و باز هم انتخاب بازیگر مورد علاقه اش یعنی لئوناردو دی کاپریو اثری زیبا را خلق کرده است.در بیمارستانی در جزیره شاتر که در آن بیماران روانی تحت درمان قرار می گیرند،دو کارآگاه که تحقیق در مورد ناپدید شدن یک جنایتکار را انجام می دهند ،خود را در میان طوفان خشونت آمیز و شورش زندانیان می یابند.

9-Inception-2010

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان ،جزو فیلم هایی است که پس از تماشا تا مدت ها در تاثیر فیلم باقی خواهید ماند.این فیلم در مورد خواب ها و اتفاقات درون آن و ذهن ماست.برای درک بهتر فیلم به شما پیشنهاد می کنیم که این فیلم را بیش از یک بار تماشا کنید.این یک شاهکار با با بازیگری خونسرد از لئوناردو دی کاپریو است.

10-The Wolf of Wall Street-2013

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

یکی دیگر از فیلم مارتین اسکورسیزی و شما درست حدس زدید، با بازیگری دی کاپریو .اردن بلورف یک مرد جوان 24 ساله و طمع کار است و به قصد ثروتمند شدن سریع وارد بازار سهام وال استریت می گردد.همه چیز درست پیش می رود تا اینکه مواد مخدر ، فساد و قمار وارد زندگی او می شود.

11-The Revenant-2015

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو + اطلاعات زندگیگ شخصی و هنری + عکس های همسر لئوناردو

و برنده لیست ما و فیلمی که باعث شد لئوناردو بالاخره بتواند جایزه اسکار را دریافت کند .قدرت فوق العاده روح انسانی وتوانایی انجام کارها در زمانی که می خواهد ،داستان فیلم در مورد تلاش برای بقا در شرایط وحشتناک است.این شاهکار به کارگردانی Alejandro González Iñárritu است.

امیدواریم از بیوگرافی کامل این بازیگر معروف لذت برده باشید در اداه می توانید بیوگرافی تام هاردی را هم بخوانید.

تعداد رای: 0 و امتیازات: 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش