روش جدید نگه داری برگ مو بدون فریز کردن


روش جدید نگه داری برگ مو بدون فریز کردن نگه داری برگ مو برای زمستان و در فصل هایی که این برگ های تر و تازه وجود ندارند از دغدغه های خانم های کدبانو است . ما روش جدیدی را به جز روش های متداولی که تاکنون خواندید و عمل کردید را در سایت حرف […]

روش جدید نگه داری برگ مو بدون فریز کردن

نگه داری برگ مو برای زمستان و در فصل هایی که این برگ های تر و تازه وجود ندارند از دغدغه های خانم های کدبانو است . ما روش جدیدی را به جز روش های متداولی که تاکنون خواندید و عمل کردید را در سایت حرف تازه برای شما بیان کردیم تا در صورت نیاز به نگه داری از این روش ساده و بدون زحمت استفاده کنید.

طرز نگه داری برگ مو

در این بخش نگه داری برگ دلمه تازه برای زمستان را آموزش میدهیم.

روش جدید نگه داری برگ مو بدون فریز کردن

روش نگه برگ مو در کابینت

۱- در این روش برگها را بدون اینکه بشورید پنج تا پنج تا مرتب روی هم بچینین ،و اجازه بدید یکم برگها سفتی خود را از دست بدهند ونرمتر شوند.
۲- بعد شیشه های مربارا ترجیحا کوچکتر خوب شسته و وکامل خشک کنید اصلا نباید رطوبت داشته باشند
۳- حالا هر پنج تا پنج تا برگها رو از وسط دوتا کنید و قسمت سبز رنگ برگ بیرون باشه و داخل شیشه گذاشته و خوب فشار دهید.
این کارا ادامه داده تا وقتی که شیشه پر شه

نکته مهم : با قدرت برگ ها را روی فشار دهید تا هوا داخلشان نماند و برای اطمینان شیشه را برعکس کنید تا ببینید که برگ ها از داخل آن بیبرون میریزند یا نه
۴- حالا در شیشه را بسته و داخل کابینت اشپزخونه بزارید یا هر جایی از خانه ،فقط نباید اصلا افتاب به شیشه و برگ ها بخورد
نکات مهم این روش : بعد از مدتی رنگ برگها شروع به تغییر کردن میکند.

روش جدید نگه داری برگ مو بدون فریز کردن

روش نگه داری برگ مو

هر موقع خواستید دلمه برگ مو استفاده کنید ،برگها را پنج دقیقه داخل اب در حال جوشیدن گزاشته و بعد از پنج دقیقه جوشاندن ،دلمه را درست کنید
باقی مانده برگها را هم بعد از اینکه یه بار در شیشه را باز کردید پنج دقیقه جوشانده و تای آنها را باز کنید و مرتب روی هم بچینید و داخل فریزر بگذارید.
برای اینکه این مشکل را نداشته باشید شیشه های کوچکتر استفاده کنید تا موقعی که درب شیشه را باز کردید همه برگ ها را دلمه کنید.

روش نگه داری برگ دلمه در بطری

برگها را باید داخل بطری‌های پلاستیکی بیندازید و با استفاده از یک چوب نازک، آن‌ها را داخل بطری جا به جا کنید و به آرامی روی هم فشار بدهید تا جای بیش‌تری برای سایر برگ‌ها باز شود.
وقتی بطری‌ها به اندازه‌ی کافی از برگ‌ها پر شدند، درب آن‌ها کاملا محکم ببندید و آن‌ها را داخل انباری یا کنار سایر مواد غذایی نگه دارید.
وقتی می‌خواهید از این برگ‌ها دلمه درست کنید، کافی است که بطری‌ها را از وسط ببرید و برگ‌های با ارزش را از داخل آن بیرون بیاورید.
به این ترتیب، دلمه‌تان را با برگ‌هایی درست می‌کنید که کاملا تازه هستند.

روش جدید نگه داری برگ مو بدون فریز کردن

نگه داری برگ دلمه در کیسه فریزر زیپ دار

در این روش، برگ‌های تازه‌ی مو را روی هم بچینید؛ تا قدری که داخل یک کیسه‌ی فریزر زیپ‌دار جا شوند.
سپس هوای داخل آن را خالی کنید و آن‌ها را روی هم فشار دهید؛ درب کیسه فریزر را به خوبی ببندید و آن‌ها را داخل فریزر قرار دهید.
قبل از استفاده از این برگ‌ها، می‌توانید آن‌ها را مدتی داخل یخچال بگذارید تا به تدریج از حالت انجماد خارج شوند یا این‌که آن‌ها را داخل آب گرم بیندازید و به سرعت برگ‌ها را از داخل کیسه‌ها بیرون بیاورید.

 

روش جدید نگه داری برگ مو بدون فریز کردن

نگهداری برگ مو در فریزر با روش بلانچ کردن

۱٫ مقداری آب و یخ داخل کاسه ی بزرگی بریزید.

۲٫ درون قابلمه ای نیزآب بریزید و بجوشانید.

۳٫ برگ های مو را بشویید و بیست عدد برگ مو را به شکل منظم روی هم بچینیدو دسته ی برگ ها را سفت گره بزنید .
گره زدن این برگ ها باید طوری باشد که آب جوش بتواند به داخلی ترین برگ ها در هر دسته نیز راه یابد یعنی خیلی سفت گره نزنید.

۴٫ دسته های برگ مو را یک دقیقه داخل آب جوش بیندازید و سپس از آب جوش خارج کنید و داخل کاسه ی حاوی آب و یخ بیندازید. و اجازه دهید دو دقیقه بماند سپس آن ها را از آب سرد بیرون بیاورید و فشار دهید تا آب اضافه از آن ها خارج شود.

۵٫ دسته های برگ موی بلانچ شده را داخل کیسه های فریزر یا ظرف های مخصوص فریزر قرار دهید و در فریزر بگذارید.

۶٫ برگ موها با این روش می توانند به مدت ۶ ماه در فریزر دوام بیاورند.

روش کنسرو کردن برگ مو

برگهای مو را شسته و دسته بندی کرده و به صورت رولی می پیچیم و درون شیشه می اندازیم تا شیشه پرشود سپس آبی را که مقدار کمی نمک دارد جوشانده و خنک کرده و روی برگها می ریزیم و درب شیشه ها را می بندیم.

روش جدید نگه داری برگ مو بدون فریز کردن

سپس شیشه ها را درون یک قابلمه بزرگ پر از آب جوش قرار می دهیم و به مدت ۱۵ دقیقه شیشه های محتوی برگها را می جوشانیم سپس شیشه ها را از درون قابلمه در آورده و اجازه می دهیم تا سرد شوند و سپس در جای دلخواه و به مدت طولانی نگه داری می کنیم .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق ورودی موبایل‌های بالای 600 دلار ابلاغ شد