کدام خودروها در صدر شماره‌گذاری‌های امسال قرار داشته‌اند؟


در سال جاری حدود 152 هزار دستگاه خودروی داخلی در کشور شماره گذاری شده است که بیشترین آن ها به ترتیب پراید 131، پژو 206، پژو 405، تیبا 2 و ساینا بوده اند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از کاهش 56 درصدی شماره گذاری خودرو های نوشماره و 75 درصدی اسقاط خودرو ها در سال جاری خبر داد.
علی محمدی دراین باره گفت:بر اساس آمار های پلیس راهور، نقل و انتقال خودرو ها در سال جاری کاهش سه درصدی داشته است.
وی با اشاره به شماره گذاری خودرو های نو شماره نیز گفت:امسال حدود 2100 دستگاه خودروی وارداتی شماره گذاری شده که این رقم نسبت به سال گذشته 71 درصد کاهش داشت.
رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا افزود:در بخش شماره گذاری خودرو های نو شماره داخلی نیز با کاهش 56 درصدی مواجه بودیم به شکلی که در سال جاری حدود 152 هزار دستگاه خودروی داخلی در کشور شماره گذاری شده است که بیشترین آن ها به ترتیب پراید 131، پژو 206، پژو 405، تیبا 2 و ساینا بوده اند.
به گفته وی، در مجموع در بخش خودرو های نو شماره اعم از داخلی و وارداتی امسال 56 درصد کاهش داشته ایم.
رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از کاهش 75 درصدی اسقاط خودرو های فرسوده در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت:بر اساس آمار ها امسال تنها 4600 دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شده است که در مقایسه با سال گذشته کاهش بسیار زیادی را نشان می دهد این در حالی است که در سال گذشته نیز با روند کاهشی مواجه بودیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن