شهرداری زنجان در تکاپوی ایجاد فرهنگسرای محلات


شهرداری زنجان در تکاپوی ایجاد فرهنگسرای محلات

زنجان - ایرنا - طی چند ماه گذشته سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان مشارکت پر رنگی را در برگزاری برنامه های مختلف همچون چند جشنواره فرهنگی و هنری از خود نشان داده است و حالا این سازمان در اقدامی مبتکرانه در پی شناسایی بناهای سنتی و تاریخی شهر برای راه اندازی فرهنگسراهای محلات است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان شامگاه سه شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: تا کنون کارشناسان ما ۱۰ بنای سنتی و تاریخی را در نقاط مختلف بافت قدیم شهر زنجان شناسایی کرده اند که شهرداری تمایل به تملک و یا دست کم اجاره بلندت مدت آنها را دارد.

مریم شعبانی افزود: برنامه ما این است از ظرفیت چنین بناهایی برای تاسیس و راه اندازی فرهنگسراها در محلات مختلف شهر استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان حتی برای ایجاد فرهنگسراهای تخصصی همچون خانه موسیقی، خانه تئاتر نیز برنامه دارد ولی اعتبار کنونی فعلاً اجازه عملیاتی کردن چنین ایده هایی را نمی دهد.

شعبانی ایجاد فرهنگسراها را اقدامی زیرساختی برای رشد و توسعه فرهنگ و هنر برشمرد و گفت: هم اکنون فرهنگسرای ارگ واقع در سبزه میدان، جهت خدمات دهی به شهروندان فعال است به طوری که کلاس های رشته ها ی مختلف هنری و صنایع دستی در سطح مبتدی برای علاقه مندان در این فرهنگسرا به صورت رایگان دایر است و در سطوح پیشرفته دوره ها نیز حدود ۷۰ درصد هرینه آموزش هنرجویان را شهرداری تقبل می کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون در سطح شهر کمتر اتفاق فرهنگی و هنری است که بدون حضور و حمایت این سازمان برگزار شود و همه تلاشمان این است تا در حد توان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در اجرای برنامه ها دخیل شده و نقش حمایتی و مشارکتی خود را ایفا کند.

وی به محله محوری در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا حضور در مجتمع ها و آپارتمان ها برای اجرای برنامه ها با هدف آموزش حقوق شهروندی در دستور کار قرار دارد.

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود به مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در اجرای برنامه های مذهبی و دینی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین بار در نیمه شعبان با همکاری حسینیه و زینبیه اعظم، هیأت های مذهبی، تکایا و مساجد تجمع و جشن بزرگ نمیه شعبان در سبزه میدان برگزار شد و برگزاری چنین برنامه ای در عید غدیر خم نیز پیش بینی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان به تعامل و همکاری تنگاتنگ و مستمر این سازمان با هیأت های مذهبی، تکایا و مساجد اشاره کرد و گفت: همه برنامه های فرهنگی و هنری شهرداری زنجان بر محور و عنوان اصلی "پایتخت شور و شعور حسینی" بودن این شهر و رعایت این عنوان فاخر انجام می شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی را باید به جمع مردم برد، یادآورشد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در حوزه ورزش نیر اقدامات و فعالیت های مختلفی را انجام می دهد و در این راستا برگزاری مسابقات رالی در آینده نزدیک در دستور کار است.

شعبانی به لزوم توجه به پیوست های فرهنگی طرح های عمرانی تاکید کرد و افزود: شهردای زنجان نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای دارد.

۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت