میزان جرایم در بخش مرکزی قم کاهش یافته است


میزان جرایم در بخش مرکزی قم کاهش یافته است

قم - ایرنا - بخشدار مرکزی قم گفت: بررسی های آماری از پرونده های تشکیل شده در پاسگاه های پلیس بخش نشان می‌دهد، میزان جرایم در این بخش نسبت به سال های گذشته کاهش محسوسی یافته و این روند همچنان ادامه دارد.

سید داوود حاجی حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: این میزان کاهش جرایم در برخی از پاسگاه های بخش مرکزی حدود ۴۰ درصد است که این رقم به روشنی بیانگر افزایش سطح امنیت عمومی و آسایش بیشتر مردم در این بخش است.

وی افزود: اقدامات فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته برای افزایش سطح آگاهی مردم منطقه نسبت به ناهنجاری ها و همچنین گسترش فعالیت های انتظامی و نظارتی توسط نیروی انتظامی، بسیج و سایر دستگاهای متولی، زیر نظر بخشداری مرکزی در این رابطه، بسیار موثر بوده است.

وی ادامه داد: اکنون بخش مرکزی از نظر کاهش میزان جرایم، در سطح استان پیشگام است و این وضعیت با همراهی بیشتر مردم و تلاش مضاعف نیروهای انتظامی و امنیتی تقویت خواهد شد.

حاجی حسینی گفت: وجود امنیت، مهمترین عنصر برای توسعه پایدار بخش مرکزی و گسترش فعالیت های اقتصادی و اجتماعی در آن است، به همین علت تمام توان خود را برای کاهش جرایم و افزایش رضایتمندی مردم از وضعیت امنیت بخش، به کار خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی مقابله با آسیب های اجتماعی را در همه روستاهای بخش ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و نشاط آفرین، بستر ارتکاب جرم و ناهنجاری ها را در بخش مرکزی به حداقل ممکن برسانیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار برای کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی در بخش مرکزی، مقابله با بی سوادی از طریق توسعه فعالیت های نهضت سواد آموزی است که در همین راستا، کلاس های سواد آموزی با گستردگی بیشتر، برای استفاده مردم بومی و اتباع ساکن بخش در مناطق مختلف آن دایر می‌شود.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان می‌باشد؛ بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

۷۴۰۵/ 6133/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید