سفر گردشگران عراقی با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند امکان پذیر شد


آبادان - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سفر گردشگران عراقی با خودروی شخصی به آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند با طی ضوابط گمرکی امکان پذیر است.

بازار | ایرنا | 55 دقیقه پیش |7/17/2019 9:50:18 AM 95 بازدید

سفر گردشگران عراقی با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند امکان پذیر شد

قدرت اله طمیمیان چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورود گردشگران عراقی با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند مستلزم طی کردن ضوابط گمرکی در مرز شلمچه می باشد.

وی افزود: این خودروها با پلاک عراقی وارد منطقه آزاد اروند می شوند و مجاز اند در محدوده شهرستان های آبادان و خرمشهر تردد کنند.

طمیمیان به ورود نخستین گردشگر عراقی با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: این اقدام در راستای توسعه گردشگری و تسهیل ورود گردشگران خارجی به شهرستان های آبادان و خرمشهر اجرا شده است.

وی گردشگری را یکی از مهم ترین صنایع توسعه پایدار در راستای ایجاد اشتغال در منطقه آزاد اروند دانست و افزود: گردشگری یکی از بزرگ ترین صنایع درآمدزا در رشد و توسعه اقتصادی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند، ایجاد فضایی امن و تسهیل شرایط ورود و خروج گردشگران را از جمله اهداف این معاونت در امر گردشگری عنوان کرد.

۱۲۰ هزار مسافر و گردشگر عراقی در خردادماه با سفر به منطقه آزاد اروند موجب رونق بازار شهرهای آبادان و خرمشهر شدند.

احمد سیاهپوش سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق روز سه شنبه از افزایش سفر اتباع عراقی به ایران خبر داد و گفت روزانه ۱۹ هزار فقره روادید در کنسولگری ایران در شهر بصره صادر می شود.

منطقه آزاد اروند به عنوان پرجمعیت‌ترین منطقه آزاد کشور به دلیل وجود دو شهر آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه، دارای مزیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه تجاری، بازرگانی، صنعتی، گردشگری و ترانزیت می‌باشد که با استقبال گردشگران خارجی ازجمله کشور عراق، در چند سال گذشته رشد بسیار خوبی در حوزه گردشگری و نیز توسعه اقتصادی داشته است.

۳۰۱۵/‏۶۰۶۸

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل