طرز تهیه املت هندی لذیذ و خوشمزه یک غذای فوری و خوش طعم


طرز تهیه املت هندی لذیذ و خوشمزه یک غذای فوری و خوش طعم

یکی از محبوب ترین غذا های هندی که بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد املت هندی است که می توانید از این غذای خوشمزه و تند در هر وعده ای از روز استفاده کنید، املت انواع و اقسام مختلفی دارد که برای خانم های شاغل که وقت کافی ندارند می تواند غذای خوشمزه ای برای وعده شام باشد، در آموزش های گذشته شما را با طرز تهیه املت فرانسوی، املت روسی، املت آمریکایی، املت...

یکی از محبوب ترین غذا های هندی که بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد املت هندی است که می توانید از این غذای خوشمزه و تند در هر وعده ای از روز استفاده کنید، املت انواع و اقسام مختلفی دارد که برای خانم های شاغل که وقت کافی ندارند می تواند غذای خوشمزه ای برای وعده شام باشد، در آموزش های گذشته شما را با طرز تهیه املت فرانسوی، املت روسی، املت آمریکایی، املت چینی و… آشنا کردیم در ادامه مطلب طرز تهیه املت هندی را به شما عزیزان آموزش خواهیم کرد.

طرز تهیه املت هندی لذیذ و خوشمزه یک غذای فوری و خوش طعم

مواد لازم جهت تهیه املت هندی

پیاز قرمز : نصف یک عدد گوجه فرنگی گیلاسی : دو عدد تخم مرغ : چهار عدد گشنیز تازه : به میزان لازم فلفل سبز : یک عدد زرد چوبه : نصف قاشق چای خوری ادویه گراما ماسالا : نصف قاشق چای خوری زیره سبز : نصف قاشق چای خوری برگ اسفناج کوچک : پنجاه گرم لیمو : نصف یک عدد کره : دو قطعه

طرز تهیه املت هندی لذیذ و خوشمزه یک غذای فوری و خوش طعم

طرز تهیه املت هندی خوشمزه در خانه

برای درست کردن املت هندی ابتدا پوست پیاز را بکنید و آن را به صورت ریز خرد کنید، گوجه فرنگی ها را بشویید و نصف کنید و بذر های آن را با قاشق بیرون آورید، سپس گوشت گوجه فرنگی را تکه تکه کنید.

در این مرحله از روش تهیه املت هندی حالا اسفناج را به همراه ساقه و برگ های گشنیز بسیار خرد کنید سپس فلفل را نیز به آن ها اضافه کنید، تخم مرغ ها را بشکند و با هم مخلوط کنید به ترکیب پیاز، فلفل، گوجه فرنگی، گشنیز، زرد چوبه، گرام ماسالا و زیره اضافه نمایید.

آب لیمو را نیز به مقداری از برگ های اسفناج اضافه کنید و داخل کاسه ای قرار دهید و حالا داخل ظرف نچسب یک قطعه کره را آب کنید سپس مخلوط املت را داخل آن بریزید و سعی کنید آن را زیرو رو کنید این کار را به مدت دو دقیقه انجام دهید تا مواد به صورت یکدست و یکنواخت در همه جا املت قرار داشته باشد.

در مرحله آخر از روش تهیه املت هندی، املت را به مدت یک دقیقه به حال خود بگذارید سپس داخل ظرف مناسب سرو قرار دهید و روی آن را با اسفناجی که در مراحل قبل با آب لیمو طعم دار کردید بپوشانید، املت را از وسط نصف کنید و کره باقی مانده را روی آن بریزید، نوش جان.

طرز تهیه املت هندی لذیذ و خوشمزه یک غذای فوری و خوش طعم

ضمن سپاس گزاری از همراهی شما عزیزان امیدواریم از طرز تهیه املت هندی که در این مطلب به شما آموزش دادیم لذت برده باشید و این غذای خوشمزه را در منزل که وقت کافی برای غذای های دیگر ندارید تهیه کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع غذاهای خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان