باید در سایه امنیت شاخص های رفاه و آسایش مردم را افزایش دهیم


باید در سایه امنیت شاخص های رفاه و آسایش مردم را افزایش دهیم

حق شناس گفت: امنیت برای رفاه و آسایش مردم یک ضرورت است و این رفاه و آسایش زمانی اتفاق می افتد که ما در سایه امنیت بتوانیم شاخص های رفاه و آسایش را افزایش دهیم.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، «هادی حق شناس» امروز (چهارشنبه 26 تیر) در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان که با حضور سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، افزود: یکی از این شاخص ها، استفاده از روابط اقتصادی است؛ اگر از مرز تقریبا طولانی که بین ما و ترکمنستان است بهره برداری اقتصادی شود حتما می تواند نقش اساسی در افزایش امنیت داشته باشد.

استاندار گلستان مرز را سند شرف، افتخار و استقلال کشور دانست و گفت: مرز در کشور ما یک جایگاه مهم و استراتژیک در همه موضوعات از جمله امنیت دارد و در فرمایشات مقام معظم رهبری و در قانون اساسی کشورمان بر دفاع از مرزها و اهمیت آن بارها تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: در میان 31 استان کشور، فقط 4 استان هستند که هم مرز دریایی دارند و هم مرز زمینی که استان گلستان یکی از آنهاست و مرزهای استان یکی از امن ترین مرزهای کشور است.

حق شناس با بیان اینکه این استان 373 کیلومتر مرز زمینی دارد که هر کیلومتر آن پراهمیت است، بیان کرد: این مرز مشترک یک مزیت نسبی برای ماست و شاید بسیاری از کشور ها آرزو دارند که مانند ایران با 15 کشور همسایه مرز زمینی و دریایی داشته باشند.

وی اظهار کرد: انشالله تلاش می کنیم ایجاد بازارچه های مرزی و منطقه آزاد تجاری را پیگیری کنیم تا ساکنان دو طرف مرز بتوانند از مزیت های این بازارچه ها استفاده کنند.

استاندار گلستان تصریح کرد: اگر ما هر موضوع سیاسی و امنیتی را به موضوع اقتصادی و اجتماعی تبدیل نکنیم، ماندگار نخواهد شد و ماندگاری زمانی حاصل می شود که مردم از امنیت به طور کامل استفاده کنند و شاخص های کلان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هم ارتقا پیدا کند.

گفتنی است، در این مراسم سرهنگ بهزاد ابراهیمی به مدت ۳ سال به عنوان فرمانده مرزبانی گلستان معرفی و از زحمات سرهنگ حسین دهکی قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی