هزار هکتار زمین کشاورزی در قصرشیرین آماده واگذاری است


هزار هکتار زمین کشاورزی در قصرشیرین آماده واگذاری است

قصرشیرین- ایرنا- معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین گفت: یک هزار هکتار از زمین های کشاورزی پایین دست سد تنگ حمام این شهرستان آماده بهره برداری و واگذاری به کشاورزان برای کشت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت الله رضایی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه آب و کشاورزی قصرشیرین، افزود: همچنین علاوه بر این ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایاب نواحی چهار و پنج عمرانی سد زاگرس نیز آماده کشت است.

وی اظهار داشت: شبکه و سامانه های آبیاری این اراضی هم اکنون تکمیل شده و این اراضی کشاورزی برای کشت پاییزه ذرت، چغندر و کلزا آماده به کشاورزان واگذار می شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین عنوان کرد: از مجموع اراضی زیردست شبکه سدهای شهرستان تاکنون ۷۰۰ هکتار زیرکشت محصولات کشاورزی رفته و به بهره‌برداری رسیده است.

وی وجود سه سد بزرگ تنگ حمام، زاگرس و شرف شاه سومار را پتانسیل بزرگی برای توسعه کشاورزی و تقویت اشتغال شهرستان قصرشیرین عنوان کرد.

وی گفت: همچنین طرح سامانه گرمسیری از طرح‌های کلان در حوزه منابع آبی کشور است که اجرای آن بیش از ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان‌های ایلام و کرمانشاه را زیرپوشش خود قرار می‌دهد.
با اجرای طرح سامانه گرمسیری، حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار استان‌های کرمانشاه و ایلام قرار می‌گیرد که طبق گفته مسئولان بزرگترین دستاورد اجرای این طرح بزرگ، آبی کردن ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان‌های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین است.
هم اکنون قصرشیرین ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و محصولات باغی این شهرستان در کشور نمونه است که بخش زیادی از آن نیز قابلیت صادرات دارد.
محصولات تولیدی لیموشیرین، خرما و انگور قصرشیرین به عنوان نوبرانه در کشور سرآمد است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه مرزی، درآمد بسیار خوبی را نیز برای باغداران به همراه دارد.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت دارد.
۳۰۱۲/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس