ویژه‌برنامه شب خاطره با موضوع قطعنامه 598 برگزار می‌شود


ویژه‌برنامه شب خاطره با موضوع قطعنامه 598 برگزار می‌شود

با همکاری دفتر شب خاطره حوزه هنری، ویژه‌برنامه شب خاطره با موضوع قطعنامه 598 در اردوگاه سیدالشهدا در آبعلی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، با همکاری دفتر شب خاطره حوزه هنری، ویژه‌برنامه شب خاطره با موضوع قطعنامه ۵۹۸، پنج‌شنبه ۲۷ تیرماه در اردوگاه سیدالشهدا در آبعلی برگزار می‌شود.در این محفل، «سرهنگ مجتبی جعفری» نویسنده کتاب «جهنم تکریت»، اصغر نقی‌زاده بازیگر و داوود امیریان نویسنده، به خاطره‌گویی می‌پردازند.همچنین حوزه علمیه و عملیه نهضت ویژه معرفت‌جویان، دوره‌ای با عنوان «دوره اسلام ناب» برای دانشجویان ایرانی و تعدادی دانشجوی خارجی تدارک دیده‌اند که این ویژه‌برنامه شب خاطره با همکاری آنان برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری دوره اسلام‌ ناب، ارائه محتوای اسلام‌ناب محمدی (ص) است که در دوران معاصر مترادف مکتب امام خمینی(ره) به‌صورت یک بسته جامع معرفتی و نظام‌واره آموزشی به مخاطبان است. اصرار داریم که این آموزش و ارائه معارف، در فضایی باشد که حال‌وهوای فرهنگی محیط هم مشحون از عناصر مکتب امام و اسلام‌ ناب است. دوره اسلام‌ ناب نه صرفا یک دوره معرفتی که فرصتی برای درک جنبه‌های مختلف زندگی به سبک مکتب امام خمینی(ره) است.

به گمان ما اولین نیاز نسل جوان، آشنایی با کلیتی به نام اسلام، در قالب یک چهره منسجم و نظام‌مند است. نسل امروز تاکنون اسلام را در این چهره مشاهده نکرده است و تنها جسته‌ و گریخته درباره آن نکاتی شنیده است.نیاز دوم پیوند این نسل با منابع واقعی اسلام یعنی عقل، متون دینی و سیره اسوه‌ها و رهبران این حرکت است. باید راه را برای ارتباط نسل جوان با این منابع هموار کرد. جوان امروز باید بتواند در زمینه خردورزی گام‌های محکمی بردارد.

نیاز سوم نشان دادن ارتباط دین با زندگی پیچیده و پرزرق‌ و برق امروزی است. ارتباطی که به گشودن گره‌های ذهن او بپردازد و عرصه‌های فعالیت او را پوشش دهد. جوان مسلمان به‌شدت مایل است جهان خود را بسازد و در این مسیر به دنبال الگو گرفتن از اسلام است.

نیاز چهارم که زیربنای تشکیل دوره‌ اسلام ناب است، آشنایی نسل امروز با اندیشه‌های رهبران انقلاب به‌عنوان موسس و شارح اصلی اندیشه اسلام ناب در دوران معاصر و نه صرفاً رهبران سیاسی جامعه است. به طور خلاصه می‌خواهیم اسلام معنویت، حماسه و عقلانیت را برای مخاطبی که چهار نیاز اصلی آشنایی با منظومه اسلام، ارتباط با منابع آن، بهره‌مندی از پاسخ‌های معاصر آن و نهایتا آشنایی با نظام اندیشه رهبران انقلاب را دارد تبیین کنیم.

شایان ذکر است، این برنامه روز پنج‌شنبه ۲۷ تیرماه، ساعت ۱۸:۳۰ در اردوگاه سیدالشهدا در آبعلی برگزار می شود.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان