واگذاری 400 واحد مسکونی به خانواده 2 معلول مازندرانی تا پایان شهریورماه


واگذاری 400 واحد مسکونی به خانواده 2 معلول مازندرانی تا پایان شهریورماه

ساری – ایرنا – بهزیستی مازندران از واگذاری 400 واحد مسکونی برای خانواده دارای 2 عضو معلول که فاقد مسکن بوده‌اند تا پایان شهریورماه امسال در سطح این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید سعید آرام روز چهارشنبه در مراسم افتتاح یک واحد مسکونی برای خانواده دارای ۲ معلول در روستای گل افشان شهرستان قائمشهر گفت: از سال ۹۵ این طرح را در سطح استان مازندران آغاز کرده‌ایم تا همه خانواده‌هایی که ۲ عضو معلول یا بیشتر دارند و فاقد مسکن هستند، صاحبخانه شوند.

وی گفت: برای ساخت واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول و بیشتر استان مازندران که فاقد مسکن بوده‌اند توانسته‌ایم از کشور ۴۷۰ سهمیه بگیریم. در این استان بیش از ۴۰۰ خانواده ۲ معلول فاقد مسکن نداریم که همه این واحدهای مسکونی در حال ساخت است و تا پایان شهریورماه به خانواده‌ها تحویل داده می‌شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه برای ساخت این واحدها در شهر به ازای هر فرد ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد، ادامه داد: برای ساخت واحدهای مسکونی خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول علاوه بر کمک بلاعوض تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی با بهره کم و همچنین امتیازات آب، برق و گاز هم به صورت رایگان به افراد تعلق می‌گیرد.

در استان مازندران ۵۱ هزار معلول در سامانه بانک اطلاعاتی ثبت شده است.

۷۵ میلیارد تومان سهم اشتغال مددجویان مازندرانی

آرام سهم تسهیلات اختصاص داده شده برای اشتغال جامعه هدف بهزیستی در استان مازندران را ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این سهمیه در سال جاری برای اشتغال مددجویان مازندرانی تعیین شده است.

وی اشتغال پیش بینی شده را برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مددجوی زیر پوشش بهزیستی در سطح استان مازندران اعلام کرد.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: در سال جاری میزان تسهیلات اشتغالزایی برای جامعه هدف بهزیستی ۵۰ میلیون تومان است تا افراد بتوانند صاحب شغل شوند.

در استان مازندران ۱۶۴ هزار خانواده تحت پوشش خدمات بهزیستی است.

در هفته بهزیستی امسال ۲۶۳ طرح در سطح استان مازندران به بهره برداری می‌رسد که از این تعداد ۱۵۰ واحد مسکونی به خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی تحویل داده می‌شود که از این تعداد ۲۵ واحد مسکونی مربوط به خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول و مابقی مربوط به سایر معلولان است.

همزمان با هفته بهزیستی ۲ واحدمسکن برای خانواده دارای ۲ عضو معلول در روستاهای گل افشان و چشمه سر با حضور مدیرکل بهزیستی مازندران، نمایندگان حوزه انتخابیه قائمشهر و برخی از مسئولین شهرستانی افتتاح شده است.

در شهرستان قائمشهر از ۲۳ خانواده دارای ۲ عضو معلول فاقد مسکن که شناسایی شده تاکنون به ۱۳ خانواده خانه تحویل و مابقی در حال ساخت است.

۷۳۳۴/‏۱۸۹۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج