رئیس هیات نجات غریق و غواصی اردبیل گفت: ناجیان غریق وظیفه خطیری دارند و باید به وظایف خود آگاه باشند.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل ، صادق میرزانژاداصل در جلسه با تعدادی از منجیان غریق شاغل در استخر ها گفت : نهایت تلاش خود را برای دفاع از حق و حقوق منجیان بویژه منجیان غریق شاغل بکار خواهیم گرفت.

او ادامه داد: طبق آیین نامه فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران،حق وحقوق منجیان غریق میبایست بر حسب اشل مصوب فدراسیون نجات غریق و غواصی پرداخت شود .

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان اردبیل بااشاره به منجیان غریقی که به صورت قراردادی و طبق شرایط اشل فدراسیون به عنوان نیروی نجات غریق در استخرها فعالیت می کنند تصریح کرد : مدیران استخر ها موظف به تامین بیمه تامین اجتماعی منجیان غریق شاغل در آن استخرها هستند و در غیر اینصورت با پیگیری های لازم و حضور بازرسان سازمان تامین اجتماعی در آن استخرها، مشکلاتی برای آن مجموعه ها پیش خواهد آمد و عواقبی را در پی خواهد داشت.

میرزانژاداصل افزود: هرچند با توجه به جلسات انجام پذیرفته با مدیران استخرها و همچنین برخی اقدامات و فعالیت های تخصصی، تغییرات قابل لمسی در این عرصه اتفاق افتاده است وبنده و همکارانم در هیات از مدیران همراه نهایت تشکر و قدر دانی را داریم ، ولی از مدیران استخرها در رابطه با مراعات حال منجیان غریق انتظار بیشتری داریم.

وی افزود: چرا که استخر ها و مجموعه های آبی بدون حضور منجیان غریق نه امنیت دارند و نه اجازه فعالیت ، بنابراین باید قدر دان زحمات منجیان غریق،این قهرمانان و مجاهدین عرصه آبی باشیم.