ساخت کانون پرورش فکری کودکان شیروان در مرحله پی‎ریزی است


ساخت کانون پرورش فکری کودکان شیروان در مرحله پی‎ریزی است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: عملیات اجرایی ساخت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان در سال 90 آغاز شد که با گذشت 8 سال همچنان در مرحله مرحله فونداسیون (پی‌ریزی) است.

منیره صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پی گیری های فراوانی که انجام شده است متاسفانه یا اعتبار برای این طرح در نظر نمی گیرند، یا اسنادی که برای آن می گذراند اعتبار دو سالانه است که می گویند قابل تخصیص نیست.

وی با بیان اینکه اگر اعتبارات این طرح از محل رهبری بود تاکنون به بهره برداری رسیده بود گفت: سال گذشته برای آن فقط مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از سوی فرمانداری گذاشته شد که با توجه به گذشت زمان طولانی از کلنگ زنی، این طرح دارد ساقط می شود انتظار می رود مسئولان نگاه ویژه بر آن داشته باشند.

صادقی با اشاره به اینکه با گذشت زمان اگر اعتبارات اندک هم تخصیص یابد پاسخگوی نیست افزود: با توجه به جمعیت شیروان و اینکه دومین شهر بزرگ استان است ساخت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیاز مبرم است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: اولین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در سال ۴۹ در شیروان احداث شد که هم اینک ساختمان فعلی با ۴۰۰ متر مربع و قدمت ۵۰ سال نیاز به نوسازی دارد و باید فکری به حال آن کرد.

صادقی بدون اشاره به اعتبار لازم برای ساختمان جدید کانون در شیروان افزود: مساحت این طرح هزار و ۲۰۰ متر مربع است که با پی گیری های صورت گرفته تاکنون برای تامین اعتبار ساخت آن پاسخی از فرمانداری دریافت نشده است.

وی با توجه به استقبال کودکان و نوجوانان این شهر به خواندن کتاب گفت: کتابخانه سیار که دو سال قبل راه اندازی شده فعال تر از مرکز ثابت است و استقبال خوبی از آن صورت می گیرد.

هم اینک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیروان ۴ هزار و ۷۰۰ نفر عضو دارد که ۱۳ هزار جلد کتاب درآن موجود است.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟