واژگونی خودرو در مبارکه و سقوط از کوه صفه اصفهان 6 مصدوم برجا گذاشت


واژگونی خودرو در مبارکه و سقوط از کوه صفه اصفهان 6 مصدوم برجا گذاشت

اصفهان- ایرنا- براثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید مقابل پایانه باربری مبارکه چهارشنبه شب پنج نفر و براثر سقوط مرد جوان از کوه صفه اصفهان یک نفر مصدوم شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: این سانحه ساعت ۲۲ و ۳۵ دقیقه شب گذشته رخ داد و دو واحد امدادی از اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.

غفور راستین افزود: در این حادثه پنج نفر شامل سه خانم و دو مرد مصدوم که پس از انجام اقدامات اولیه درمانی روی آنها به بیمارستان محمد رسول الله مبارکه منتقل شدند.

علت بروز این حوادث توسط پلیس راه در دست بررسی است.

واژگونی خودرو یکی از مشکلات اساسی محورهای ارتباطی کشور به ویژه جاده‌های کویری است که سالانه میلیارد ریال خسارت به اقتصاد ملی وارد می‌شود که به تاکید کارشناسان باید برای رفع آن تدابیری اصولی اندیشید.

فوریت‌های پزشکی شهرستان مبارکه با برخورداری از پنج پایگاه شامل سه پایگاه شهری - جاده‌ای، یک پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه شهری، یک اتاق فرمان ۱۱۵، هفت دستگاه خودروی آمبولانس و ۲۳ پرسنل در حال ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی است.

شهرستان مبارکه در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

سقوط جوان عراقی از کوه صفه اصفهان به خیر گذشت

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ۲۰ و ۳۸ دقیقه چهارشنبه شب یک مورد سقوط از کوه صفه به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به دلیل استقرار نیروهای آتش نشانی در زمان‌های بعدازظهر روزهای شلوغ در کمپ کوه صفه نیروهای ایستگاه شماره ۱۲ در ۲ دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.

فرهاد کاوه آهنگران افزود: در این حادثه مرد جوان عرب زبان از صخره‌های قسمت شهدای گمنام کوه صفه حدود ۴ متر به پایین سقوط کرده بود که دچار شکستگی دست و پا شده بود و پس از انتقال وی به مکانی مناسب، با سطح هوشیاری کامل به نیروهای اورژانس ۱۱۵ تحویل شد.

عباس عابدی مدیر روابط عمومی حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اضافه کرد: این مرد ۳۹ ساله عراقی دچار شکستگی دست راست و پای چپ شده بود که توسط واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان الزهرا (س) منتقل شد.

۲۶ شهریور سال گذشته نیز سقوط زن حدوداً سی ساله از کوه صُفه شهر اصفهان منجر به مرگ وی شد.

در ۲۳ مهرماه سال ۹۶ نیز زن جوان ۳۰ ساله‌ای از ارتفاع حدود یکصد متری مسیر پنج رمضان کوه صُفه به پایین سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

همچنین ۲۷ فروردین سال ۹۶ مردی ۵۰ ساله بر اثر سقوط از همین کوه بدلیل ضربه شدید وارد شده به سر، جان باخت.

هشتم تیر سال ۹۵ نیز آتش نشانان اصفهان پس از سه ساعت عملیات ۲ کوهنورد ۲۶ و ۶۰ ساله را که در دو مسیر متفاوت در حال صعود به کوه صُفه بودند و بر اثر از دست دادن تعادل خود به پایین سقوط کرده بودند، نجات دادند.

از سوی سازمان آتش نشانی به کمک شهرداری منطقه پنج و مدیریت کوه صُفه، تمام نقاط این کوه ایمن سازی، تابلوزنی و طناب کشی شده است که شهروندان باید با رعایت نکات ایمنی و علائم موجود در مسیر، نسبت به صعود از آن اقدام کنند.

۲۴ ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با ۶۲۴ نیروی عملیاتی و ۹۰ نیروی ستادی در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.

کوه صُفه یکی از تفرجگاه‌های اصلی مردم اصفهان در جنوب این کلانشهر بشمار می‌آید اما در چند سال اخیر، حوادثی بدلیل رعایت نکردن موارد ایمنی کوهنوردی در این محل روی داده است.

۷۱۳۵/۶۰۲۶/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش