آب‌گیری 167هکتار از آب بندان‌های رشت


آب‌گیری 167هکتار از آب بندان‌های رشت

رشت - ایرنا - مدیر امور منابع آب ناحیه مرکزی آب منطقه ای گیلان از انجام آب‌گیری 167هکتار از آب بندان‌های شهرستان رشت خبر داد.

ابوطالب منصوری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: به منظور بهره برداری از پتانسیل های آبی شهرستان رشت پیش از فصل زراعی جاری، ۱۶۷ هکتار از آب بندان های ناحیه مرکزی آبگیری شدند تا در این ایام مورد استفاده و بهره برداری زارعان قرار گیرند.

وی ادامه داد: عملیات مذکور در آب بندان هایی از جمله خنفچه، جوریاب، فشتام، علی بوزایه و … صورت گرفته است.

به گفته مدیر امور منابع آب ناحیه مرکزی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ از جمله اولویت های دیگر کاری ما برای ورود با آمادگی به فصل زراعی جاری لایروبی انهار شهرستان رشت بود که بدین منظور ۲۵۱.۸ کیلومتر از انهار این حوزه را در بخش مرکزی یعنی رشت، سنگر، کوچصفهان، خمام، خشکبیجار و لشت نشاء لایروبی کردیم.

منصوری افزود: راه اندازی ۱۷ حلقه چاه آب کشاورزی در سطح شهرستان رشت، مرمت، بازسزی و نوسازی ۸۴ دستگاه دریچه فلزی و ۲۰۲ مورد تسریع در صدور و صدور پروانه بهره برداری از آب های سطحی و زیر زمینی از جمله اقدامات انجام شده است.

۸۷۹ پهنه آب بندان شامل دو هزار قطعه با محدوده ۱۶۷ هکتار در گیلان وجود دارد که شیوه نامه بهره برداری از این حوزه‌های آبی و نحوه واگذاری آنها تنظیم و پس از تصویب ابلاغ شده است.

این آب بندان ها با ظرفیت تولید ۴۰۰ میلیون مترمکعب جهت استفاده نیاز ۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در گیلان، می‌توانند در کنار استفاده در زمینه تأمین آب کشاورزی در بخش‌های گردشگری تولید محصولات شیلاتی و تفریحات ورزشی نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

۷۲۹۶/‏۲۰۰۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!