پایان مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب کرمان


پایان مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب کرمان

جیرفت - ایرنا - سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان پایان مبارزه با ملخ صحرایی را در هفت شهرستان جنوبی این استان اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی تا نیمه اول تیرماه در سطح ۱۵۰ هزار هکتار در این منطقه ادامه داشت و امروز به طور کلی کار مبارزه با این آفت به پایان رسیده است.
سعید برخوری افزود: نخستین دسته‌های ملخ از بهمن ماه سال گذشته وارد منطقه جنوب کرمان شدند که بلافاصله به سازمان حفظ نباتات گزارش داده شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ملخ‌ها در جازموریان تخم ریزی داشتند و دسته‌های مختلف پروازی هم وارد منطقه شدند از ۲۵ فروردین ماه به شکل گسترده کار مبارزه شروع شد.
برخوری تصریح کرد: مبارزه در قالب اکیپ‌های مختلف و با ماشین‌های مجهز به سمپاش های ulv پاش و یک فروند هواپیما انجام شد.
وی با بیان اینکه در طول مدتی که ملخ صحرایی در منطقه بود، خسارت قابل توجهی به اراضی کشاورزی و محصولات زراعی و باغی وارد نشد، اظهار داشت: این مهم با برنامه ریزی های صورت گرفته و با حمایت استاندار کرمان، معاونت عمرانی استاندار، مدیریت بحران استان، سازمان برنامه ریزی، نیروهای جهادی سپاه، فرمانداران جنوب و با تلاش شبانه روزی مدیران جهاد کشاورزی و کارشناسان پرتلاش این سازمان و همچنین همکاری کشاورزان دلسوز منطقه، دهیاران و شوراهای روستاها محقق شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: این مبارزه تا نیمه اول تیرماه ادامه داشت و در مجموع در ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی سمپاشی شد.
وی بیان کرد: بخشی از ناوگان خودرویی در مدت مبارزه از دستگاه‌های استان کرمان تامین شد و بخش زیادی از ناوگان سازمان در این مدت مستهلک و از بین رفت.
برخوری گفت: با توجه به شرایط منطقه و روندی که در شرایط زیست محیطی این آفت وجود دارد پیش بینی می‌شود از اواخر سال ۹۸ تا اوایل سال آینده مجدداً درگیر مبارزه با ملخ شویم که جا دارد با برنامه ریزی دقیق و فنی از طرف وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفظ نباتات، استانداری و مدیریت بحران بتوانیم در هجوم بعدی ملخ شاهد مسائل و مشکلاتی که امسال با آن مواجه بودیم نباشیم.
۷۴۵۰/۷۴۲۹/‏۳۰۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !