میانگین دمای هوای یزد با 2 درجه افزایش به 42 رسید


میانگین دمای هوای یزد با 2 درجه افزایش به 42 رسید

یزد - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد میانگین بیشینه دمای هوای مرکز استان را از اول تا 25 تیرماه جاری 42 درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: بر اساس آمارهای بلندمدت 20 ساله متوسط دمای هوا در این مدت 40 درجه بود که امسال هوا، 2 درجه گرمتر شده است.

سید عباس میرحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین کمینه دمای هوای شهر یزد در ماه جاری ۲۹ درجه سلسیوس بود که میانگین این عدد در بلند مدت در این بازده زمانی ۲۵ درجه بود یعنی چهار درجه دمای هوای مرکز استان افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: افزایش رطوبت، تشکیل ابر در آسمان استان به خصوص در ساعات بعد از ظهر و شب موجب شد که دمای شبانگاهی استان در تیر ماه نسبت به میانگین دمای شبانگاهی در بلند مدت (دوره ۲۰ ساله) رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

میرحسینی خاطرنشان کرد: میانگین دمای هوای استان در تیر ماه نسبت به دوره ۲۰ ساله گذشته بیش از ۲ درجه افزایش یافت و بیشترین دمای ثبت شده در این مدت مربوط به شهرهای بافق و اردکان به ترتیب ۴۸ و ۴۶ درجه سانتیگراد بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد در ادامه تاکید کرد: در دوره ۲۰ ساله بافقی‌ها سال‌های قبل دمای ۴۸ درجه سانتیگراد را تجربه کرده بودند، ولی مردم اردکان در شمال استان برای اولین بار دمای ۴۶ درجه را احساس کردند.

میرحسینی اضافه کرد: روزهای آینده دمای هوا استان تغییر نخواهد کرد و گرما همچنان ادامه دارد.

وی گرمترین نقطه استان در ۲۴ ساعت گذشته را بافق و اردکان با ۴۴ درجه سانتیگراد و خنک ترین را سبزدشت بافق، بیداخوید و نیر تفت با ۱۷ درجه بیان کرد.

۲۰۸۸/‬ ۲۰۴۷/‏‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان