طرز تهیه معجون هفت مغز با طعمی محشر و عالی


طرز تهیه معجون هفت مغز با طعمی محشر و عالی

معجون هفت مغز ترکیبی مقوی از مغزهاست که باعث افزایش انرژی بدن شده و می‌توان از آن به عنوان یک میان‌وعده یا صبحانه مغذی استفاده کرد.

طرز تهیه معجون هفت مغز با طعمی محشر و عالی
ستاره | سرویس آشپزی - معجون هفت مغز ترکیبی از مغز‌های بادام درختی، بادام هندی، بادام زمینی، پسته، فندق، گردو، کنجد و پودر نارگیل بوده که همراه با عسل، خرما، زعفران، موز، عرق بهارنارنج و گلاب مخلوط می‌شود. بافت این معجون شبیه به اسموتی انبه بوده و طبیعتی گرم دارد؛ معجون مقوی هفت مغز از خواص زیادی برخوردار بوده و برای درمان بیماری‌های خاصی مصرف می‌شود. در ادامه با طرز تهیه این معجون خوش‌مزه و خواص آن با ما همراه باشید.


طرز تهیه معجون هفت مغز

مواد لازم
مغز بادام درختی خام 20 گرم
مغز بادام زمینی خام 10 گرم
مغز بادام هندی خام 10 گرم
مغز گردو 4 عدد
مغز فندق خام 10 گرم
مغز پسته خام 15 گرم
خرما 7 عدد
عسل 3 قاشق غذاخوری
پودر نارگیل 1 قاشق غذاخوری
کنجد 1 قاشق غذاخوری
موز 2 عدد
زعفران ساییده 1/4 قاشق چای‌خوری
گلاب 1/2 لیوان
عرق بهارنارنج 1/2 لیوان
آب 2 لیوان

دستور تهیه

خرماها را در آب بریزید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا پوست آن به راحتی جدا شود؛ سپس پوست و هسته آن را بگیرید. خرمای بدون پوست و هسته را همراه با مغزها، موز، عسل، زعفران، عرق بهارنارنج، آب و گلاب در مخلوط‌کن ریخته و به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند. معجون را در لیوان سرو ریخته و بلافاصله میل کنید. نکته: اگر دوست دارید معجون غلیظ‌تری داشته باشید، موز‌ها را قبل از مخلوط کردن در فریزر قرار داده تا یخ بزنند.

طرز تهیه معجون هفت مغز با طعمی محشر و عالی


خواص معجون هفت مغز

حاوی انواع ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن بوده و هر آنچه برای تامین انرژی مورد نیاز بدن لازم است، دارد. مغز‌های موجود در این معجون برای سلامت قلب، داشتن عضلات قوی، درمان کم خونی، بهداشت دهان و دندان مفید بوده و از دیابت و سنگ صفرا جلوگیری می‌کند. مقوی مغز و اعصاب بوده و به تقویت حافظه و پیشگیری و بهبود آلزایمر کمک می‌کند. باعث بهبود میگرن و سردرد، کاهش استرس و بهبود افسردگی می‌شود. بهبود بیماری‌های قلبی و روماتیسم مفصلی از دیگر خواص شگفت‌آور این معجون است. با تنظیم سوخت و ساز بدن به لاغری و تناسب اندام کمک می‌کند. از دیگر خواص این معجون می‌توان به پیشگیری و درمان سرطان، بهبود سرفه و گلودرد، تقویت معده و بهبود ناراحتی‌های گوارشی، تقویت بینایی، تنظیم قند خون، تنظیم و درمان فشار خون اشاره کرد. این معجون با درمان کم‌خونی باعث جلوگیری از ریزش مو شده و شفاف کننده پوست صورت است. مصرف مداوم این معجون مقوی و مغذی به صورت ناشتا، یکی از روش های درمان ناباروری است.


سخن آخر

معجون هفت مغز یک نوشیدنی غلیظ و مقوی بوده که سرشار از املاح، ویتامین‌ها و پروتئین‌های ضروری برای رشد و سلامتی بدن است. این نوشیدنی برای قرار گرفتن در رژیم‌های گیاهی با پروتئین بالا مناسب بوده و افرادی که از خام گیاه خواری پیروی می‌کنند، می‌توانند آن را در برنامه غذایی خود قرار داده و به عنوان یک وعده غذایی کامل مورد استفاده قرار دهند.
امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید؛ از آنجایی که این معجون اساسا از مغزها تشکیل‌شده، خواندن مقاله «خواص آجیل و خشکبار» را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم. نظرات و پیشنهادات خود را در بخش ارسال نظر با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی