افزایش مهدهای قرآنی مساجد به 4 هزار باب تا پایان سال


افزایش مهدهای قرآنی مساجد  به 4 هزار باب تا پایان سال

اصلانی با اشاره‌به فعالیت سه هزار مهد قرآنی در مساجد کشور، گفت: تعداد این مهدها تا پایان سال به چهار هزار باب افزایش می‌یابد تا فرصت تربیت نونهالان در سایه مسجد و آموزه‌های قرآن فراهم شود.

«مینو اصلانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اعلام برگزاری دوره های متمرکز برای مربیان مهدهای قرآنی مساجد، اظهار کرد: این دوره ها در روزهای آینده برای مربیان مهدهای قرآنی تازه تاسیس برگزار می شود.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به محورهای مورد طرح در این دورهای آموزشی افزود: مربیان شرکت کننده در این دوره در زمینه بازی های مبتنی بر داستان های قرآنی، کارهای دستی و آموزش اقتصاد مقاومتی به کودکان برای مشارکت در استفاده از کالاهای ایرانی آموزش های لازم را خواهند دید، ضمن اینکه در زمینه بازی و تفریح مفاهیم دینی به آنها تبیین می شود.

اصلانی تصریح کرد: البته دوره های باز آموزی برای مربیان مهدهای قرآنی به صورت غیر متمرکز نیز برای چهار هزار مربی از اوایل تیرماه در استان های مختلف کشور در حال برگزاری است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به فعالیت سه هزار مهد قرآنی در سطح مساجد کشور، اعلام کرد: تا پایان سال تعداد این مهدهای قرآنی به چهار هزار باب افزوده می شود.

اصلانی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد این مهدهای قرآنی در جوار مساجد، می تواند پایگاه امنی برای نونهالان باشد، تا در سایه مسجد و تربیت قرآنی قرار گیرند، به همین جهت تلاش ما در این راستا است که این فضا را در کنار مسجد ایجاد کنیم و پاسخگوی نیازهای خانواده ها باشیم.

گفتنی است، التزام به جمهوری اسلامی، التزام عملی به احکام اسلام، سطح تحصیلات و گذراندران دوره های آموزشی، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، آشنا بودن با روش های ارتباط گیری با جوانان و نوجوانان و آشنا بودن با مسائل مسائل خانواده، داشتن ذوق هنری از جمله ویژگی هایی است که مربیان این مهدها باید داشته باشند. ضمن اینکه مساجد هم باید از مکان مناسب برای ایجاد این مهدها برخوردار باشند و امام جماعت و هئیت امنای مساجد هم همراهی لازم برای تشکیل مهدهای قرآنی را فراهم کنند از طرفی در حیاط مساجد فضای کافی برای بازی کودکان فراهم شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه