نخستین ناحیه صنعتی در اصلاندوز مغان ایجاد می‌شود


نخستین ناحیه صنعتی در اصلاندوز مغان ایجاد می‌شود

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل که پس از شهرستان شدن اصلاندوز به این منطقه سفر کرده، از ایجاد نخستین ناحیه صنعتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز جمعه در بازدید از مکان‌های مورد نظر ایجاد این ناحیه صنعتی گفت: مقرر شده با هدف تسهیل، تسریع و ایجاد بسترهای سرمایه‌گذاری، اولین ناحیه صنعتی اصلاندوز در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار ایجاد شود.
وی افزود: با توجه به اجرای طرح‌های آبی در شمال استان و نیز شرایط آب و هوایی شهرستان اصلاندوز، ایجاد واحدهای صنعتی با تمرکز بر صنایع تبدیلی، تکمیلی و ایجاد ارزش افزوده محصولات تولیدی کشاورزان در این ناحیه مورد تاکید است.

او تاکید کرد که مردم شهرستان اصلاندوز باید آثار و برکات ارتقای بخش خود به شهرستان را در حوزه‌های مختلف شاهد باشند.

نخستین ناحیه صنعتی در اصلاندوز مغان ایجاد می‌شود

استاندار اردبیل همچنین در بازدید از تپه نادری یکی از آثار مهم تاریخی این شهرستان، آن را ظرفیت مهم گردشگری برای شهرستان نوپای اصلاندوز برشمرد و بر پیگیری تملک، مطالعه و اجرای طرح های گردشگری در این تپه تاکید کرد.

بهنامجو همچنین در نشست با دهیاران این شهرستان گفت: دهیاران هر سه ماه یک بار بر اساس شاخص‌های مختلف ارزیابی و عملکردشان مورد بررسی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: تنظیف محیط روستایی، مداخلات اجتماعی برای کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق و نزاع که باعث کاهش ورودی پرونده های دستگاه قضایی می شود، از شاخص های ارزیابی دهیاران با هدف ارتقاء شاخص های اجتماعی خواهد بود.

نخستین ناحیه صنعتی در اصلاندوز مغان ایجاد می‌شود

استاندار اردبیل همچنین در بازدید از مرکز درمان بستر در حال احداث اصلاندوز بر تسریع در تکمیل این پروژه و اصلاح برخی موارد آن تاکید کرد و گفت: سطح خدمات رسانی این مرکز بر اساس آنچه که قبلاً تعریف شده بود ارتقا می یابد.

وی همچنین در بازدید از یادمان شهدای اصلاندوز با گرامیداست یاد شهدا دستور داد که از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها که امسال به شهرستان اصلاندوز اختصاص یافته یادمان شهدای گمنام این شهرستان تکمیل و گلزار شهد نیز مرمت و بازسازی شود.

او گفت: ایجاد پارک جنگلی تپه نورالشهدا در جوار شهدای گمنام نیز تا پایان امسال آغاز می‌شود.

امام جمعه اصلاندوز مغان نیز در جریان سفر استاندار اردبیل به این منطقه از تلاش استاندار در تبدیل بخش اصلاندوز به شهرستان قدردانی و ابراز امیدواری کرد: این اقدام دولت نقطه عطفی در توسعه، عمران و آبادانی این نقطه مرزی باشد.

حجه الاسلام اسدزاده نبود شهردار شهر اصلاندوز و قطعی مکرر آب قشلاقات در فصل تابستان را از مشکلات این شهرستان بیان کرد.

فرماندار اصلاندوز مغان هم گفت که هفت واحد تولیدی و اقتصادی راکد شهرستان اصلاندوز شامل ۵ واحد دامداری ۱۰۰ و ۲۰۰ راسی در این شهرستان احیا و وارد چرخه تولید شده‌اند.
در جریان سفر ۲ روزه استاندار اردبیل به شهرستان اصلاندوز مغان وی همچنین با خانواده شهید طهماسبی و یکی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد دیدار کرد.

۶۰۱۶/‏۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403