دمیده شدن روح جوان گرایی در شورای نگهبان


دمیده شدن روح جوان گرایی در شورای نگهبان

خبرگزاری آریا- دمیده شدن روح جوان گرایی در این شورا اقدام مهمی در گام دوم انقلاب است که می‌تواند آثار خوبی برای جامعه علمی و حقوقی کشور در پی داشته باشد.

دمیده شدن روح جوان گرایی در شورای نگهبان
خبرگزاری آریا- کدخدایی: دمیده شدن روح جوان گرایی در این شورا اقدام مهمی در گام دوم انقلاب است که می‌تواند آثار خوبی برای جامعه علمی و حقوقی کشور در پی داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، عباسعلی کدخدایی درباره تاثیر ورود اعضای جدید در شورای نگهبان بر فرآیند شایسته گزینی داوطلبان انتخابات با ابراز تاسف و ناامیدی از اصلاح قانون انتخابات افزود: هر چه تلاش کردیم، قانون جدید نتوانست به ما کمک کند امیدواریم اعضای جدیدی که به این شورا آمده اند وقت بیشتری بگذارند و بتوانیم در موضوع انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها با سرعت و دقت بیشتری عمل کنیم.
سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: البته آنجا هم مجبوریم در چارچوب قانون انتخابات عمل کنیم، فراتر از آن نمی‌توانیم کمتر از آن هم نباید عمل کنیم و از­ افراط­ و تفریط باید بپرهیزیم، زیرا هر اقدامی که انجام می‌دهیم و هر تصمیمی که اتخاذ می‌شود باید با قوانین منطبق باشد.
کدخدایی گفت: اعضای جوانی هم که به شورای نگهبان آمده اند اطمینان دارند که جز اجرای مرّ قانون در پی چیزی نیستند و امیدوارم در این روند بتوانیم با شفافیت بیشتر هم در اجرای صحیح قوانین و هم در حوزه انتخابات بهتر از گذشته پاسخگوی مردم و داوطلبان انتخابات باشیم.
قائم مقام دبیر شورای نگهبان همچنین درباره تاثیر حضور اعضای جدید این شورا بر­تعیین تکلیف اصل 115 قانون اساسی و احراز دقیق‌تر شاخص‌های مدیر و مدبر و رجل سیاسی مذهبی بودن­ اظهار داشت: الان نمی‌توانم چیزی در این باره بگویم به هر حال این اصل را بر اساس ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی انتخابات بررسی و در چارچوب دستور العملی، شاخص‌هایی برایش تعیین کردیم که قابلیت اجرا دارد.
وی افزود: با این حال طبعاً با حضور پنج عضو جدید در شورای نگهبان قطعاً در موضوع انتخابات با دیدگاه‌های جدیدی که دارند به پیشرفت کار و دریافت صحیح‌تر از قوانین در این حوزه کمک می‌کند.
کدخدایی همچنین درباره جوسازی دشمنان انقلاب علیه شورای نگهبان گفت: این موضوع به جایگاه نظام جمهوری اسلامی بر می‌گردد و، چون نظام ما مستقل و ظلم ستیز است که به عنوان آرمان‌های ملی در قانون اساسی ما تجلی دارد این آرمان‌ها در ساختار و ارکان اساسی نظام نیز نمود پیدا می‌کند و طبعاً با بغض استکبار جهانی مواجه می‌شویم.
وی افزود: یکی از این نهادها، شورای نگهبان است که پاسداری از جمهوریت و اسلامیت نظام را بر عهده دارد که طبق اصل 6 قانون اساسی مصداق کامل جمهوریت و مراجعه به آرای عمومی و طبق اصل چهار قانون اساسی کل قوانین و مقررات کشورمان باید مبتنی بر موازین شرع مقدس باشد که این هم مصداق اسلامیت است.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: طبعاً وقتی ادای این وظایف بر عهده نهاد و ارکان حاکمیت گذاشته می‌شود دشمن خوشحال و راضی نیست و چنان که در گزارش‌های خوب صداوسیما می‌بینیم دشمنان خارجی مدام از براندازی، تهدید و تحریم علیه کشورمان سخن می‌گویند.
کدخدایی افزود: نمونه بارز آن اقدامات ناجوانمردانه اخیر رژیم تروریستی امریکا علیه بسیاری کشور‌ها به ویژه جمهوری اسلامی ایران است که با حقوق بین الملل مغایرت دارد.
وی گفت: شورای نگهبان نیز به علت آن که به وظایف مهمش اعم از پاسداری از قانون اساسی و صیانت از حق الناس و آرمان‌های ملت عمل می‌کند با هجمه دشمنان، بدخواهان و کینه توزان مواجه است.
کدخدایی تاکید کرد: با این حال اعضای شورای نگهبان در 39 سال گذشته تاکنون نشان دادند که هیچ گاه تحت فشار این زیاده خواهی‌ها قرار نگرفتند و بدون توجه به تهدید‌ها و هجمه بدخواهان و کینه توزان راهشان را ادامه می‌دهند و با تشخیص وظایفشان به آن عمل می‌کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: شورای نگهبان امسال در فصل انتخابات و در سال‌های آینده به همین روش به وظایفش عمل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی