مطالعه امکان سنجی توسعه جزایر مصنوعی در دریای خزر از سوی جمهوری آذربایجان


مطالعه امکان سنجی توسعه جزایر مصنوعی در دریای خزر از سوی جمهوری آذربایجان

شرکت دولتی صنایع آذربایجان قصد دارد تا از متخصصان داخلی و خارجی برای انجام مطالعه امکان سنجی در مورد فرصت های توسعه پروژه جزایر مصنوعی دعوت کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ترند، شرکت دولتی صنایع آذربایجان اعلام کرد قصد دارد تا از متخصصان داخلی و خارجی برای انجام مطالعه امکان سنجی در مورد فرصت های توسعه پروژه جزایر مصنوعی موسوم به "شهر جدید" با نام سابق "جزایر خزر" دعوت کند.

بر اساس نتیجه نظر متخصصین، درباره احتمال توسعه بیش تر این پروژه و جستجوی سرمایه گذاران بالقوه تصمیم گیری خواهد شد.

پروژه نا تمام "شهر جدید" نام 41 جزیره مصنوعی در حال ساخت در منطقه سبیل در سواحل شمال شرقی شهر باکو در جمهوری آذربایجان است. مساحت مجموع این 500 هزار هکتار خواهد بود. این مجموعه شامل جزایری در دریا با اقامتگاه های لوکس، امکانات تفریحی و زیرساخت های دیگر است. در این جزایر قرار است مناطق مسکونی، بیمارستان، هتل، مهد کودک، مدارس، دانشگاه، مراکز خرید، مسیر مسابقه‌ فرمول یک و برج آذربایجان ساخته شود. طرح اولیه، شامل برجی به طول 560 متر بود اما در بررسی های بعدی، طول این برج به 1050 متر افزایش یافت تا 200 متر از برج خلیفه دبی (طولانی ترین برج موجود در جهان) و 50 متر از برج طراحی شده به نام برج پادشاهی در شهر جده عربستان سعودی بلندتر باشد. در این مجموعه از جزایر مصنوعی، برج ها و آسمان خراش های دیگری نیز ساخته خواهد شد که 25 تا 60 طبقه خواهند داشت.

به گفته مدیر این پروژه تا کنون معادل 2 میلیارد دلار برای این پروژه سرمایه گذاری شده است. این پروژه تا سال 2025 به طور کامل به پایان خواهد رسید. با این حال، در سال 2015، ساخت و ساز در این مجموعه به دلیل کمبود بودجه تعلیق شد.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند