وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد؛ لزوم حرکت از رگولاتوری به توانمندسازی


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت‌ها در عرصه اقتصاد دیجیتال باید از رگولاتور به توانمندساز تبدیل شوند. به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم نشست «ایران هوشمند» که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، با بیان این که دولت‌ها در عرصه اقتصاد دیجیتال باید از رگولاتور به توانمندساز تبدیل شوند، گفت: ما باید در دولت تصدی‌گری را کم...

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت‌ها در عرصه اقتصاد دیجیتال باید از رگولاتور به توانمندساز تبدیل شوند.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم نشست «ایران هوشمند» که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، با بیان این که دولت‌ها در عرصه اقتصاد دیجیتال باید از رگولاتور به توانمندساز تبدیل شوند، گفت: ما باید در دولت تصدی‌گری را کم کنیم زیرا اکنون در شرایطی هستیم که حتی رگولاتور نیستیم و تصدی‌گری داریم. پس از آن باید بخش خصوصی را توانمندسازی کنیم تا خودش اقداماتی را انجام دهد.

وی با اشاره به زمان انتخابش برای نقش وزارت ارتباطات، بیان کرد: در آن زمان مهم‌ترین دغدغه رییس‌جمهوری که به من ارجاع داد، اشتغال بود. به همین دلیل هدف ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در سال را با من مطرح کرد و ما نیز برای این کار جلسات متعددی داشتیم، مطالعات بین‌المللی کردیم و دریافتیم که اقتصاد دیجیتال که در حال رشد است، عاملی موثر و ارزشمند است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود شکاف دیجیتال، اظهار کرد: اول تصور ما بر این بود که اصطلاح شکاف دیجیتال یعنی این که پوشش ارتباطات در سطح شهر و روستا را درست کنیم و خدمات را در مناطق کمتر برخوردار توسعه دهیم اما بعداً فهمیدیم دره شکاف دیجیتال وجود دارد که باید اصلاح شود.

جهرمی با بیان این که باید بین جوانان و کسانی که در این مسیر همچنان به کارشان وابسته‌اند، تعادلی ایجاد کرد، گفت: در حال حاضر یک مقاومت ناشی از تغییرات وجود دارد، یک شکاف عمیق دیجیتال وجود دارد و مانع سوم تحریم‌هاست که باید با این موارد مقابله کرد و برای این کار باید سراغ توانمندسازی و رفع موانع و تسهیل‌گری پیش برویم.

وی با اشاره به طرح نوآفرین اظهار کرد: این طرح در دولت با شش امضا جمع‌آوری شده و با وجود این پس از گذشت ۹ ماه به آیین‌نامه نوآفرین تبدیل شد. این طرح موانع استارت‌آپ‌های کشور از جمله بیمه، مالیات، سرمایه‌گذاری و مجوز را برطرف می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان سخنانش اظهار کرد: باید توجه داشت آینده روشن همان ایران هوشمند است که فرصت‌های زیادی پیش‌روی ما فراهم می‌آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!