واضح‌ترین علائم خود ارضایی در چهره کدامند؟


واضح‌ترین علائم خود ارضایی در چهره کدامند؟

بسیاری آکنه پوستی، گودی زیرچشم و... را از علائم خود ارضایی در چهره افراد می‌دانند، اما آیا تحقیقات علمی این باورها را تایید کرده‌اند؟

واضح‌ترین علائم خود ارضایی در چهره کدامند؟
ستاره | سرویس زناشویی - خودارضایی یک فعالیت جنسی است که می‌تواند عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. برخی شایعات حاکی از آن است که نابینا شدن، گودی زیر چشم و ... از عوارض خودارضایی هستند، البته بسیاری از این ادعا‌ها پشتوانه علمی ندارند. استمناء به این معنی است که یک فرد به تحریک آلت تناسلی خود بپردازد و در پی آن ارگاسم را تجربه کند. خودارضایی در میان مردان و زنان در هر سنی وجود دارد. در این مقاله به بررسی عوارض بالقوه خودارضایی و علائم ظاهری آن در چهره افراد می‌پردازیم تا شایعات را از حقایق علمی تفکیک کنیم.
در صورتی که بخش خاصی از این متن مدنظر شماست، با انتخاب عناوینی که در فهرست موضوعی زیر ارائه شده‌اند، به بخش دلخواه خود برسید.
علائم خودارضایی در چهره عوارض خودارضایی

علائم خودارضایی در چهره

بسیاری باور دارند که آکنه صورت از علائم خودارضایی در چهره مردان و زنان است، اما آیا این ادعا حقیقت دارد؟ عوامل به وجود آوردن آکنه عبارتند از:

تولید بیش از حد چربی پوست انسداد منافذ پوست توسط سلول‌های مرده باکتری التهاب پوست
همانطور که می‌بینید، استمناء هیچ نقشی در ایجاد آکنه پوستی ندارد، بنابراین نمی‌توان گفت که آکنه از علائم خودارضایی در چهره مردان یا زنان است.
دکتر شین‌هوس می‌گوید: «هورمون‌ها (به ویژه تستوسترون و پروژسترون) می‌توانند تولید چربی را افزایش دهند و همچنین می‌توانند پاسخ‌های التهابی بدن را نیز بیشتر کنند. به همین دلیل است که پوست زنان در هفته‌های نزدیک به عادت ماهانه به طراوت قبل نیست، زیرا در این زمان بدن آن‌ها پروژسترون وتستوسترون بیشتری تولید می‌کند.»
اما این افسانه از کجا شروع شده است؟ اتفاقی که می‌افتد این است که هورمون‌ها در زمان نوجوانی و دوران بلوغ نامتعادل می‌شوند و به همین دلیل نوجوانان در این سن همزمان با کشف نیاز‌های جنسی خود و شاید خودارضایی، متوجه افزایش آکنه و جوش‌های صورت خود می‌شوند. به همین دلیل تصور می‌کنند که خودارضایی عامل آن است.
دکتر شین هوس عنوان می‌کند که اگرچه خودارضایی و رابطه جنسی می‌تواند به صورت موقتی سطح هورمون‌های جنسی را افزایش دهد، اما برای بروز علائم ظاهری مثل آکنه کافی نیست. به ویژه اینکه اثرات هورمونی آن در عرض چند دقیقه پس از اتمام خودارضایی و رابطه جنسی به حالت اول بازمی‌گردد.
تحقیقات نشان می‌دهند که در طول ارگاسم سطح آدرنالین خون افزایش می‌یابد و این علت تعریق و احساس گرمای ناگهانی است. این مورد تنها علامت ارگاسم محسوب می‌شود.
واضح‌ترین علائم خود ارضایی در چهره کدامند؟

عوارض خودارضایی

خودارضایی در بعضی افراد باعث احساس گناه می‌شود. این حس می‌توانید پیامدهایی مثل اضطراب، افسردگی، خستگی، رنگ پریدگی و غیره را ایجاد کند. از اینرو ممکن است برخی این نشانه‌ها را از علائم خودارضایی در نظر بگیرند.
به علاوه خودارضایی در حالت عادی عملی بدون عوارض جانبی است. اما اگر نسبت به آن اعتیاد ایجاد شود ممکن است موجب خشکی پوست شود که بعد از چند روز از بین می‌رود. در مردانی که استمناء در فواصل زمانی کوتاه انجام می‌شود نیز ممکن است یک تورم جزئی در آلت تناسلی به نام «ادما» بوجود آید، اما این ورم ظرف چند روز از بین می‌رود.
در ادامه دیگر عوارض بالقوه استمناء را شرح خواهیم داد.
واضح‌ترین علائم خود ارضایی در چهره کدامند؟

۱. احساس گناه

برخی افراد به دلیل ارزش‌های جامعه یا باور‌های دینی بعد از استمناء احساس گناه تجربه می‌کنند.

۲. کاهش حساسیت جنسی

اگر مردان در خودارضائی خشن عمل کنند یا بیش از حد به آلت تناسلی خود فشار وارد کنند، ممکن است احساس آن‌ها کاهش پیدا کند.

۳. سرطان پروستات

در این رابطه تحقیقات زیادی با نتایج متناقض انجام شده است. در یک تحقیق در سال ۲۰۰۳ میلادی مشخص شده است که مردانی که در دهه سوم زندگی ۵ بار در هفته به وسیله خودارضایی ارگاسم را تجربه می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند. در مقابل، مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸ میلادی نشان داد که فعالیت جنسی بیش از حد در مردان ۲۰ تا ۴۰ ساله، خطر ابتلا به این سرطان را بالا می‌برد.

سخن پایانی...

استمناء به طور کلی یک فعالیت جنسی بی‌خطر است و منجر به نابینایی یا مشکلات جسمی و روحی نمی‌شود. خودارضائی می‌تواند با فعالیت روزانه افراد، روابط و زندگی زناشویی آنها تداخل داشته باشد و مشکلاتی را به وجود آورد. در این صورت بهتر است از یک روان‌درمانگر کمک گرفته شود. برای اطلاع از عوارض خودارضایی پیشنهاد می‌کنیم مطلب عوارض خود ارضایی را مطالعه فرمایید. نظر شما چیست؟ آیا شما تصور می‌کند علائم خودارضایی در چهره افراد مشخص است؟ نظرات خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: medicalnewstoday ،health۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت اصلی خود زشت پنداری چیست؟