فیلترهای هوای غیر استاندارد خودرو در ایلام جمع آوری شدند


فیلترهای هوای غیر استاندارد خودرو در ایلام جمع آوری شدند

ایلام - ایرنا - مدیرکل استاندارد ایلام از جمع آوری فیلترهای هوای خودرو غیر استاندارد توسط کارشناسان این اداره کل در استان خبر داد.

مهناز همتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از مراکز عرضه و توزیع استان، فیلترهای هوای غیراستاندارد پراید و پژو با نام تجارتی “آریا فجر” با جعل نشان استاندارد در سطح بازار استان عرضه شده بود کشف، توقیف و با حکم مراجع قضایی معدوم شد.

وی گفت: فیلتر هوای خودرو مشمول مقررات استاندارد اجباری است لذا تولید، تمرکز و عرضه این کالا بدون داشتن نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی جرم محسوب می شود و با متخلفان و عرضه کنندگان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل استاندارد ایلام از مردم خواست هنگام خرید هر گونه کالا به علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر آن توجه کنند و برای اصالت علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از صحت این علامت مطمئن شوند.

** ۶ واحد تولیدی در ایلام پلمپ شد

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: این واحدهای تولیدی بتن آماده و شن و ماسه در شهرستان های ایوان و مهران به دلیل نداشتن پروانه استاندارد و عدم رعایت استانداردها پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

همتی یادآور شد: استاندارد سازی محصولات و تولیدات مصالح ساختمانی ضروری بوده و باید در زمینه معرفی واحدهای تولید بتن آماده غیر استاندارد در سطح استان اقدامات لازم انجام گیرد.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: شاخص کیفیت ساختمان‌ها را می توان بر حسب نوع سازه و کیفیت مصالح ساختمانی به کار رفته در آن‌ها مورد ارزیابی قرار داد و این مهمترین عامل مقاومت و ایستایی ساختمان‌ها در مقابل عوامل خارجی و تهدیداتی مانند زلزله است.

همتی، هرگونه تولید و عرضه مصالح ساختمانی غیراستاندارد را خیانت در حق مردم و مصرف کنندگان برشمرد و گفت: اداره کل استاندارد استان ایلام با جدیت و بدون کمترین اغماض، با متخلفان و تولید کنندگان محصولات فاقد کیفیت برخورد می‌کند.

** ۴۲۰ مورد بازرسی از نازل های سوخت در ایلام انجام شد

مدرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲۰ عدد نازل عرضه سوخت فرآورده های نفتی در سطح استان مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت که تمام نازل های فوق الزامات استاندارد را برآورده کرده اند.

وی ادامه داد: در این بازرسی ها در صورت صحت عملکرد نازل، برچسب انجام آزمون دوره ای که قابل مشاهده برای استفاده کنندگان از نازل مورد نظر است بر روی آن نصب شد.

۳۰۳۲/‏۶۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!