برلیانس V5؛ ارزان‌ترین شاسی‌بلند خوش‌ساخت چینی


برلیانس V5؛ ارزان‌ترین شاسی‌بلند خوش‌ساخت چینی

برلیانس V5 را به‌نوعی جواهر خودروسازی چین می‌نامند. این موضوع هم یک دلیل بسیار مهم دارد و این دلیل هم چیزی نیست جز شباهت بی‌حدواندازه آن به سری X بی ام و!

اولین طرح از برلیانس V5 برای اولین بار در سال 2010 در اختیار خوانندگان در فضای مجازی قرار گرفت. این خودرو که قرار بود تا تمامی مرزهای خودروسازی در میان چینی‌سازان جابه‌جا کند بالاخره در سال 2012 عرضه شد و تا حدودی هم به اهدافی که در نظر گرفته بود رسید. این اهداف که رسیدن به بالاترین میزان قدرت، با کمترین هزینه بود تا نظر خریداران کم بودجه را به این شرکت خودروسازی جلب کند. از همین رو می‌توانیم برلیانس V5 را خودرویی منحصربه‌فرد بنامیم. خودرویی که در عین وجود نقص و کاستی‌های بسیار موفق می‌شود طرفداران زیادی برای خودش دست و پا کند. تا حدی که سایر برندها دست به تولید محصولاتی مشابه با آن می‌زنند. حال باید دید که خرید و فروش برلیانس V5 تا چه اندازه منطقی و ارزشمند است س با ما همراه باشید.

برلیانس V5؛ ارزان‌ترین شاسی‌بلند خوش‌ساخت چینی

برلیانس V5 را به‌نوعی جواهر خودروسازی چین می‌نامند. این موضوع هم یک دلیل بسیار مهم دارد و این دلیل هم چیزی نیست جز شباهت بی‌حدواندازه آن به سری X بی ام و! شباهت‌های میان برلیانس V5 و سری X بی ام و آن‌قدری زیاد هستند که خیلی‌ها از آن به‌عنوان بی ام و ارزان‌تر یاد می‌کنند و این موضوع هم دقیقاً همان هدف محقق شده برلیانس است. به‌این‌ترتیب جلوپنجره‌ای‌ها مشابه و صدالبته چراغ‌های کشیده باعث می‌شوند تا زیبایی این خودرو دوچندان شود. اینکه تا چه اندازه از این موضوع خشنود هستید بیشتر به سلیقه شخصی شما باز می‌گردد اما نتایج فروش برلیانس V5 نشان می‌دهد که این شباهت آن‌قدرها هم که فکرش را می‌کنید بد نیست. پس اگر قصد ندارید پول خیلی زیادی صرف خرید یک بی ام و سری X کنید، برلیانس V5 را لیست خرید خود قرار دهید.

برلیانس V5؛ ارزان‌ترین شاسی‌بلند خوش‌ساخت چینی

برلیانس V5؛ ارزان‌ترین شاسی‌بلند خوش‌ساخت چینی

البته شباهت ظاهری تنها چیزی است که برلیانس از سری X کپی کرده است و ازنظر فنی نباید انتظارات خیلی زیادی داشته باشید. پیشرانه برلیانس احتراق بر پایه تنفس طبیعی است، اما حجم بالایی ندارد. از همین رو وقتی صحبت از قدرت می‌شود 1600 سی‌سی واقعاً عدد قابل‌ملاحظه‎ای نیست؛ تا زمانی که مقایسه کنید! این یعنی اگر از بعد مقایسه خارج شویم نیرو محرکه 112 اسب بخاری برلیانس V5 واقعاً تحسین بر انگیز است. در ضمن قضیه وقتی جدی‌تر می‌شود که متوجه می‌شویم این موتور کم حجم تنها 5800 دور در دقیقه می زند که خودش تأثیر به سزایی در مصرف سوخت خواهد داشت، موردی که خودروی‌های سری X در آن ضعیف هستند. به اضافه همه این موارد جا دارد به جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک V5 هم اشاره کرد که باعث می‌شود تا شتاب این خودرو حداقل 3 ثانیه نسبت به رقبای چینی‌اش بهتر باشد (12 ثانیه). از نظر سرعت خروجی هم خیالتان راحت باشد چون با خرید برلیانس V5 می‌توانید بر روی 180 کیلومتر بر ساعت حساب باز کنید.

برلیانس V5؛ ارزان‌ترین شاسی‌بلند خوش‌ساخت چینییکی دیگر از ویژگی‌های خاص برلیانس V5 ایمنی آن است. حساسیت این موضوع در ساخت و طراحی خودرو به اندازه‌ای بالاست که حداقل 6 کیسه هوا در پایه‌ای‌ترین مدل آن به کار رفته ‌است. دو کیسه هوا متعلق به راننده، دو عدد متعلق به صندلی شاگرد و باقی آن‌ها به صورت پرده‌ای برای سرنشینان نصب‌شده‌اند. البته در زمینه سیستم‌های تعلیق V5 نسبت به سایر مدل‌ها در جا می زند و به غیر از ترمزهای دیسکی تنها می‌توان از کیت‌های ABS و EBD نام برد که امروزه در هر اتومبیلی یافت می‌شوند.

برلیانس V5؛ ارزان‌ترین شاسی‌بلند خوش‌ساخت چینی

برلیانس V5؛ ارزان‌ترین شاسی‌بلند خوش‌ساخت چینی

البته باید دقت کنید که هر خودرویی این میزان از کیفیت و امکانات را با این میزان بودجه در اختیارتان قرار نمی‌دهد. مثلاً اگر به سال تولید و عرضه این خودرو در این باز گردیم با قیمت مناسب 80 میلیون تومان رو به رو می‌شویم که واقعاً منصفانه است. تغییرات ارزی و گرانی‌ها هم فقط به اندازه 100 میلیون تومان روی آن تأثیر گذاشته‌اند و این موضوع جای تفکر بسیاری دارد. فقط با نگاهی کوتاه به لیست امکانات رفاهی خودرو می‌توانیم بفهمیم که خرید آن تا چه اندازه منطقی است. استفاده از انواع سنسور که پایه‌ای‌ترین آن‌ها سنسور دنده عقب است یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب این خودروست. به اضافه همه این‌ها «سانروف – سیستم ورود بدون کلید – روکش چرمی صندلی‌ها – صندلی راننده قابل تنظیم در 6 جهت و سرنشین در 4 جهت - سیستم تهویه مطبوع دستی – آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن – غربیلک فرمان با روکش چرمی و کنترل سیستم صوتی – فیلتر هوای اتاق – دستگیره داخلی درب‌ها آبکرومی» تنها بخشی از امکانات رفاهی این خودرو هستند. پس دست بجنبانید قیمت برلیانس V5 یکی از منطقی‌ترین‌های بازار است.

منبع : ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی