دهه کرامت از تجارب موفق مدیریتی نظام است/ از امروز به فکر سال آینده باشیم


دهه کرامت از تجارب موفق مدیریتی نظام است/ از امروز به فکر سال آینده باشیم

حجت‌‌الاسلام مطهری‌یزدی با اشاره به رونق روزافزون جشن‌ها و برنامه‌های دهه کرامت در ایران و سایر کشورهای جهان، گفت: این دهه نوع بسیار موفق از تجریه مدیریتی در کشور ما است که حاکمیت سوژه‌ای را طرح می‌کند و مردم اجرای آن را بر عهده می‌گیرند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «سید حسین مطهری یزدی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه خبرگزاری شبستان با بیان اینکه شکل گیری دهه های سرور و شادی در کشور از جمله دهه های ولایت و امامت و کرامت زمینه همراهی بیشتر مردم با برنامه های مذهبی را فراهم کرده است، اظهار کرد: هر چند دستگاه های دولتی یا حاکمیتی مبدع انتخاب این دهه ها بودند ولی مردم بار اصلی اجرای برنامه ها در این مناسبت ها را بر دوش می کشند. در واقع این نوعی بسیار موفق از تجریه مدیریتی در کشور ما است که حاکمیت سوژه ای را طرح می کند و مردم اجرای آن را برعهده می گیرند.

تولیت مسجد خداداد (واقع در تهران، خیابان شهید مخبر) ادامه داد: حضور کم نظیر مردم در جشن های مذهبی و استقبال خوب اقشار مختلف جامعه از برنامه های فرهنگی، هنری و علمی دهه کرامت نشان دهنده موفقیت نظام جمهوری اسلامی در صدور معارف انقلابی و دینی است و این یکی از دستاوردهای انقلاب ما است. مردم نباید مدام دنبال دستاوردهای اقتصادی یا سیاسی باشند بلکه تعالی فرهنگی جامعه، هدف اصلی شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

وی همچنین با اشاره به رونق روزافزون جشن ها و برنامه های دهه کرامت در ایران و سایر کشورهای جهان، گفت: مسئولان مربوطه از امروز باید به فکر رونق هر چه بیشتر برنامه های دهه کرامت در سال آینده باشند و در این مسیر بیش از گذشته از خلاقیت و انرژی نسل جوان استفاده کنند. این تصور اشتباهی است اگر کسی فکر کند با اجرای برنامه های تکراری می توان هر سال شاهد چنین حضوری از سوی مردم در برنامه های دهه کرامت بود.

مطهری یزدی اضافه کرد: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت امسال نیز به خوبی توانست اجرای برنامه های دهه کرامت را در ایران و سایر کشورها مدیریت کند که همراه کردن مردم در اجرای این برنامه ها مهم ترین دستاورد آن بوده است. بنابراین باید از امروز به فکر همراهی بیشتر جوانان و گروه های مختلف مردم در برگزاری جشن ها و برنامه ها در سال 1399 باشد. مطمئنا ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی و دلسوز می تواند هر سال برنامه های نو و ابتکاری در مساجد اجرا کند.

وی حضور کاروان خادمان آستان قدس رضوی در جای جای ایران را یکی از زیباترین، ماندگارترین و جالب ترین برنامه های دهه کرامت دانست و گفت: آحاد مردم با مشاهده این خادمان احساس حضور در حرم امام رضا (ع) را پیدا می کنند و بنده امسال شاهد احساس قشنگ و لطیف مردم هنگام حضور کاروان خادمان بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مساجد محلاتشان بودم. مسئولان مربوطه اگر می توانند در سال های آینده این برنامه را در تمام شهرها و روستاهای کشور اجرا کنند.

تولیت مسجد خداداد خاطرنشان کرد: 34 عتبه مقدسه و دستگاهی که عضو شورای هماهنگی دهه کرامت هستند از اکنون باید به فکر ارائه طرح ها و ایده های نو باشند و سعی کنند با آسیب شناسی برنامه ها زمینه حذف صددرصدی اشتباهات و تقویت کامل نقاط قوت و مثبت را فراهم کنند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه