خانه‌های بوم‌گردی؛ تجربه دلچسب زندگی روستایی


خانه‌های بوم‌گردی؛ تجربه دلچسب زندگی روستایی

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خرم‌دره گفت: خانه‌های بوم‌گردی، فرصتی برای تجربه دلچسب زندگی روستایی است.

داوود آبیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه توسعه گردشگری روستایی از اهداف سازمان میراث‌فرهنگی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ما در شرایط تحریم به سر می‌برد، بهترین جایگزین اقتصاد مبتنی بر نفت می‌تواند اقتصاد مبتنی بر گردشگری باشد.

وی با اشاره به این‌که یکی از قابلیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در کشورمان مغفول مانده، توجه به قابلیت‌های روستاها در جذب گردشگر است، اظهار کرد: توجه به این حوزه می‌تواند موجب ایجاد نشاط و شادابی در روستاها و احیای صنایع بومی، دستی، آثار تاریخی و فرهنگی روستاها شود.

این مسئول با اشاره به اینکه علی‌رغم کم بودن روستاها در خرم‌دره، روستاهای این شهرستان از تنوع اقلیمی خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: شش روستای شهرستان شامل روستاهای الوند، انجلین، سوکهریز، باغ‌دره و شویر به عنوان روستای هدف گردشگری تعیین شده‌اند.

این مسئول با اشاره به وجود دو خانه بوم‌گردی در روستای انجلین و سه خانه در روستای الوند، ادامه داد: خانه‌های بوم‌گردی سهل‌ترین راه توسعه گردشگری روستایی است.

آبیان با تأکید بر اینکه خانه‌های بوم‌گردی از جذابیت‌های فراوانی برای مخاطبان برخوردار هستند، ادامه داد: در گردشگری روستایی هدف گردشگران این است که از فضاهای مدرن شهری فاصله گرفته، از فضای سنتی آداب و رسوم و آب و هوای بکر روستاها بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به این‌که وجود این خانه‌ها در روستاها می‌تواند به عنوان یکی از راهکارها برای رفع مشکل بیکاری محسوب شود، یادآور شد: اهالی روستاها می‌توانند با اندک تغییراتی در همان محل که خود اقامت دارند، نسبت به ایجاد خانه‌های بوم‌گردی اقدام کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه در همین راستا جلساتی با دهیاران و شوراهای شهر و روستاها برگزار شده است، ادامه داد: تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار متقاضیانی که در حوزه گردشگری روستایی گام بردارند، قرار می‌گیرد.

آبیان با بیان اینکه ایجاد یک مجموعه گردشگری در شهر هزینه‌های فراوان می‌تواند داشته باشد، گفت: متقاضیان راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی می‌توانند نسبت به احداث این خانه‌ها با الگوبرداری از نمادهای روستایی اقدام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا